Forum > Färdiga produktioner
Kornstad & equality - Confidence
equality:
:lol:
Inte alls. Jag tänkte som alltid på mig själv i första hand.
hackeman:
Fin låt, och förbannat fin sång. Det enda jag inte tyckte gifte sig riktigt var trummorna... de känns sådär lite stel-programmerade.
equality:
--- Citat från: hackeman skrivet 18.06.2009, 01:06:35 ---Fin låt, och förbannat fin sång. Det enda jag inte tyckte gifte sig riktigt var trummorna... de känns sådär lite stel-programmerade.
--- Slut citat ---
Tack Hacke! Ja trumprogrammering... Jag kan det betydligt sämre än 91:an så det hade i såna fall varit ännu värre om jag hade testat.
cykeln:
1. Väldigt bra låt
2. Väldigt bra sång
3. Väldigt bra piano
4. Väldigt bra ljud på sången
5. Väldigt, väldigt bra sista sjungna strofen
6. Lite kluven till gitarrerna. Det är någon synth-effekt som ... jag vet inte. Skulle föredragit en klassisk jazz-gura (tror jag)
7. Sången är lite "ovanpå" de andra ljuden, typ lite annat rum
8. men fabulöst är det
Tokai:
Kornstad har en mycket bra röst. Kommer lite att tänka på Jöback. Men kan inte låta bli att tänka hur mycket bättre det kunnat blivit med bättre expressivitet. I mitt huvud kan jag höra Stevie Wonder sjunga denna låt, hur han betonar vissa ord, rytmiserar, varierar melodin i verserna, osv. Ja, jag ställer höga krav. Ju bättre låt desto högre krav. En bra producent till denna fina röst skulle ha behövts.
Själva låten är jättefin men lite upprepande. Tror det tre likadana verser före ett gitarrsolo som bryter av med andra harmisar (hade hellre haft en sångmelodi där istället) + en 4:e vers, likadan. Men samarbetet lovar mycket.
På nåt sätt passar gitarren in även om jag inte gillar soundet (lite för mycket svensk-studiemusiker-pålägg-sound, sas)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida