Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Reaver

<< < (11/14) > >>

freddy:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.06.2009, 00:22:15 ---Stereobilden varierar lite mystiskt beroende på vilka gitarrer som spelar. Ibland är det ultrabrett stereo, ibland mono i ena luren, mono i andra luren. Givetvis inte helt mono, men det upplevs mystiskt med monoreverben jämfört med det andra som är brett pannat.

Men säkert bästa dödsmetallåten vi har här på KR,

--- Slut citat ---

Ja, jag har faktiskt inte tänkt på det själv. Men rattlesnake (tror jag det var) påpekade samma sak och ja det stämmer så klart. Skarpa öron. Melodiljudet som ligger på refrängen och solot är annat än kompljudet.

Tack för lyssning och kommentar tsm, inte ofta man ser dig här :)

freddy:

--- Citat från: mahan skrivet 28.06.2009, 00:11:20 ---
--- Citat från: freddy skrivet 28.06.2009, 00:06:50 ---
--- Citat från: mahan skrivet 28.06.2009, 00:04:52 ---
--- Citat från: freddy skrivet 27.06.2009, 23:57:39 ---
--- Citat från: mahan skrivet 27.06.2009, 23:32:08 ---Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR

--- Slut citat ---

Tjo babe!  B)

Det grötar alltså? Det låter väl inget vidare :) Fast du verkar gilla det...

Gamla gubbar uppmanas att headbanga i halftime-feel, för hjärtats skull.  :lol:

Låten handlar egentligen om en bäver som går runt nattetid vid fullmåne och dödar folk med sitt hemska bett, BEEEAAAVER!! Men sccchyyyss, berätta inte för någon.  :wub: 

--- Slut citat ---

Det vaR DEN SOM BET MIG STRAX EFTGER MIDNATT!!!!!! :huh: :rolleyes: :P :lol:

--- Slut citat ---

Han kan simma långt, bita hårt och rocka all night long. Gillar även att bita i sauna-trä för att få bort smaken av finne.. :P

--- Slut citat ---
mÅNNE koskenkorva SKULLE HJÄLPA MOT KRÄKET!?!?!?

--- Slut citat ---

Värt att testa märker jag :P

Smakar det för mycket vodka om såret så kommer han simma omedelbums tillbaka till svea rike och hugga ett par cola-sippande mjukismän till svenskar :)

egghuvud:
Jovisst det är lite av humörsmusik, men jag kan faktiskt ibland tycka att det är bra musik.
Mest imponerad är jag av Growlningen även om jag kanske skulle vilja haft den lite mer rakt i fejan. Ibland ligger den snäppet för långt bak eller för diffust. Har altid velat kunna sjunga så men har aldrig lärt mig tekniken utan att slita sönder stämbanden.

Bra programmerade trummor och en saftig ljudbild. Lite mer shreddande kanske också hade funkat. Men över det hela taget skitbra.  :)

freddy:

--- Citat från: egghuvud skrivet 29.06.2009, 12:04:03 ---Jovisst det är lite av humörsmusik, men jag kan faktiskt ibland tycka att det är bra musik.
Mest imponerad är jag av Growlningen även om jag kanske skulle vilja haft den lite mer rakt i fejan. Ibland ligger den snäppet för långt bak eller för diffust. Har altid velat kunna sjunga så men har aldrig lärt mig tekniken utan att slita sönder stämbanden.

Bra programmerade trummor och en saftig ljudbild. Lite mer shreddande kanske också hade funkat. Men över det hela taget skitbra.  :)

--- Slut citat ---

Yo my eggy man. :D

Du har så rätt angående kakmonster-sången, jag tyckte att min naturliga var ganska hög. Försökte hitta en djupare och mörkare variant för variationens skull. När jag går ner i denna så tappar jag tydlighet och kraft, ovana skulle jag tro. Går säkert att öva upp.

Kul att det går hem i stugan annars. Man vill alltid shredda mer än vad man bör, försöker hålla hårt i tyglarna :)

Tack!

Emulator:
FInns ingen sajt med bra skrik-o-growl-tips ?

Har testat lite, men fanken, det funkar några sekunder sen hostar jag  :blink:

PS: grym låt fan mannen :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion