Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Reaver

<< < (8/14) > >>

freddy:

--- Citat från: mahan skrivet 25.06.2009, 09:41:00 ---Tjou Freddyo grattis på efterskott
Var har du gömt låten, släppt den på skiva eller... ???
Meddelas om nåt strul med Linbergska serveringar :P

h.  johan

--- Slut citat ---

Hehe, nu funkar den iaf. Håll i hatten när du går ut i den svarta metal-natten :)

Rattlesnake:
Ja, man är ju kluven inför genren då. Varför skall det vara en massa läskiga monster som morrar om läskiga saker till gitarrgröt och fläskkotlettbaskaggar? Sånt här får nog inte jag lyssna på för mamma.  :ph34r:

Men du träffar ju rätt på pricken.
Trummorna känns lite väl programmerade, speciellt i början, men det måste vara otroligt svårt att göra naturlig programmering när det skall vara så tajt. Variera anslagsstyrkan lite mera då kanske.

Fattar inte hur du får till gitarrerna så snortajta, du får väl klippa en del i efterhand kantänka.

Du får till en variation i arret också. Emellanåt svänger ljudbilden så det blir nästan mono, vilket låter häftigt. Just när man tror att låten skall börja bli dryg (runt 3 minuter) kommer otroligt nog ännu mer intensitet och variation, som gör att den lyfter ännu ett snäpp.

Jag har inte hört de andra låtarna men jag tycker rätt låt vann ändå.  :D

freddy:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.06.2009, 14:55:09 ---Ja, man är ju kluven inför genren då. Varför skall det vara en massa läskiga monster som morrar om läskiga saker till gitarrgröt och fläskkotlettbaskaggar? Sånt här får nog inte jag lyssna på för mamma.  :ph34r:
--- Slut citat ---

Fläskkotlettkaggar beskriver det väldigt bra, det låter ju så verkligen :) Som när dom la ljudeffekter till slagsmål i gamla filmer, hehe.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.06.2009, 14:55:09 ---Men du träffar ju rätt på pricken.
Trummorna känns lite väl programmerade, speciellt i början, men det måste vara otroligt svårt att göra naturlig programmering när det skall vara så tajt. Variera anslagsstyrkan lite mera då kanske.
--- Slut citat ---

Absolut, håller helt med. Skyller på tidsbrist. Känner att cymbal-arbetet (inkl hihat) är lite väl odynamiskt, även kaggarna på vissa delar av låten. Men det är lite intressant ändå när man rör sig i en stil som annars strävar mot det exakta och väldigt jämna anslag. Ofta känns det som band inom denna genre söker just trummaskiner, om man är lite naiv. Men iaf lite åt det hållet.   

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.06.2009, 14:55:09 ---Fattar inte hur du får till gitarrerna så snortajta, du får väl klippa en del i efterhand kantänka.
--- Slut citat ---

Kul att du upplever det så. Faktum är att jag nu i efterhand inte är riktigt nöjd, hör några delar som inte har en knivskarp precision faktiskt. Men det kanske är mest jag som tänker på det. Dock kommer det en ny version framöver någon gång med en än vassare egg. Faktiskt är det inte så mycket klipp och klistra. I breaken i början är det klippt mellan dessa, för att få en stum tystnad.   

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.06.2009, 14:55:09 ---Du får till en variation i arret också. Emellanåt svänger ljudbilden så det blir nästan mono, vilket låter häftigt. Just när man tror att låten skall börja bli dryg (runt 3 minuter) kommer otroligt nog ännu mer intensitet och variation, som gör att den lyfter ännu ett snäpp.
--- Slut citat ---

Intressant och kul reflektion, speciellt med tanken kring mono. Sista delen är influerad av uppsalas stolthet inom denna genre - Defleshed :)

Tack rattlesnake! Kul att du tog dig tiden.

cykeln:
Alltså vi har ett band som repar för oss och dom brötar på så tryckluftsborrar är rena speldosan
Har aldrig fattat grejen. MEN nu gör jag det
Musikaliteten lyser igenom denna ångvältsmusik
Tight, varierat trots betongfloden som dånar ner för berget
J-ligt skickligt spelat och komponerat
Helt säkert en värdig vinnare! Grattis!

freddy:

--- Citat från: cykeln skrivet 25.06.2009, 21:49:44 ---Alltså vi har ett band som repar för oss och dom brötar på så tryckluftsborrar är rena speldosan
Har aldrig fattat grejen. MEN nu gör jag det
Musikaliteten lyser igenom denna ångvältsmusik
Tight, varierat trots betongfloden som dånar ner för berget
J-ligt skickligt spelat och komponerat
Helt säkert en värdig vinnare! Grattis!

--- Slut citat ---

Haha, tack cykeln.  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion