Kontrollrummet

Freddy - Reaver

gäst · 66 · 9728

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Tjou Freddyo grattis på efterskott
Var har du gömt låten, släppt den på skiva eller... ???
Meddelas om nåt strul med Linbergska serveringar :P

h.  johan

Hehe, nu funkar den iaf. Håll i hatten när du går ut i den svarta metal-natten :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja, man är ju kluven inför genren då. Varför skall det vara en massa läskiga monster som morrar om läskiga saker till gitarrgröt och fläskkotlettbaskaggar? Sånt här får nog inte jag lyssna på för mamma.  :ph34r:

Men du träffar ju rätt på pricken.
Trummorna känns lite väl programmerade, speciellt i början, men det måste vara otroligt svårt att göra naturlig programmering när det skall vara så tajt. Variera anslagsstyrkan lite mera då kanske.

Fattar inte hur du får till gitarrerna så snortajta, du får väl klippa en del i efterhand kantänka.

Du får till en variation i arret också. Emellanåt svänger ljudbilden så det blir nästan mono, vilket låter häftigt. Just när man tror att låten skall börja bli dryg (runt 3 minuter) kommer otroligt nog ännu mer intensitet och variation, som gör att den lyfter ännu ett snäpp.

Jag har inte hört de andra låtarna men jag tycker rätt låt vann ändå.  :D
DON'T PANIC


freddy

  • Gäst
Ja, man är ju kluven inför genren då. Varför skall det vara en massa läskiga monster som morrar om läskiga saker till gitarrgröt och fläskkotlettbaskaggar? Sånt här får nog inte jag lyssna på för mamma.  :ph34r:

Fläskkotlettkaggar beskriver det väldigt bra, det låter ju så verkligen :) Som när dom la ljudeffekter till slagsmål i gamla filmer, hehe.

Men du träffar ju rätt på pricken.
Trummorna känns lite väl programmerade, speciellt i början, men det måste vara otroligt svårt att göra naturlig programmering när det skall vara så tajt. Variera anslagsstyrkan lite mera då kanske.

Absolut, håller helt med. Skyller på tidsbrist. Känner att cymbal-arbetet (inkl hihat) är lite väl odynamiskt, även kaggarna på vissa delar av låten. Men det är lite intressant ändå när man rör sig i en stil som annars strävar mot det exakta och väldigt jämna anslag. Ofta känns det som band inom denna genre söker just trummaskiner, om man är lite naiv. Men iaf lite åt det hållet.   

Fattar inte hur du får till gitarrerna så snortajta, du får väl klippa en del i efterhand kantänka.

Kul att du upplever det så. Faktum är att jag nu i efterhand inte är riktigt nöjd, hör några delar som inte har en knivskarp precision faktiskt. Men det kanske är mest jag som tänker på det. Dock kommer det en ny version framöver någon gång med en än vassare egg. Faktiskt är det inte så mycket klipp och klistra. I breaken i början är det klippt mellan dessa, för att få en stum tystnad.   

Du får till en variation i arret också. Emellanåt svänger ljudbilden så det blir nästan mono, vilket låter häftigt. Just när man tror att låten skall börja bli dryg (runt 3 minuter) kommer otroligt nog ännu mer intensitet och variation, som gör att den lyfter ännu ett snäpp.

Intressant och kul reflektion, speciellt med tanken kring mono. Sista delen är influerad av uppsalas stolthet inom denna genre - Defleshed :)

Tack rattlesnake! Kul att du tog dig tiden.
« Senast ändrad: 25.06.2009, 21:29:53 by freddy »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Alltså vi har ett band som repar för oss och dom brötar på så tryckluftsborrar är rena speldosan
Har aldrig fattat grejen. MEN nu gör jag det
Musikaliteten lyser igenom denna ångvältsmusik
Tight, varierat trots betongfloden som dånar ner för berget
J-ligt skickligt spelat och komponerat
Helt säkert en värdig vinnare! Grattis!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


freddy

  • Gäst
Alltså vi har ett band som repar för oss och dom brötar på så tryckluftsborrar är rena speldosan
Har aldrig fattat grejen. MEN nu gör jag det
Musikaliteten lyser igenom denna ångvältsmusik
Tight, varierat trots betongfloden som dånar ner för berget
J-ligt skickligt spelat och komponerat
Helt säkert en värdig vinnare! Grattis!

Haha, tack cykeln.  :lol:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR!
Förbindelserna härifrån stugan stinker så hoppas nåt av skrytet hittar fram.
Snyggt jobbat med både arr o lir, men små detaljer kunde köra upp låten ännu högre i min skala.

Gurorna:
Introt snyggt ända till 0:58 då Lindbergmusic decides to go MONO.... why?
Drar lixåm bottnet ur det goda flytet. naturligtvis har du en jätteförklaring varför det just då skulle sitta mono... men detta störde min lyssning, ok. Vid 1:17 kommer vi igång igen, nice!

Basen:
Funkar all the way exept vid solot 1:56 då saknar det djupa trycket på basen.

Trummorna:
Helt klart att trummisen blir intagen på akutmottagningen efter denna låt, högra benets akilles sena helt demolerad... :D Näemen jag kan leva med den ohyggligt jobbiga baskaggen, den funkar fint men virvelkaggen måste vässas för att nå upp till sin rätta klass.
Nu hörs den knappt och sitter i obalans med resten av burkarna.

Sången då... den gillas av gamlingen, skitsnyggt growl som sitter som fläsk på spett!
Hatten av och strumpan upp till hyllning för FREDDY!"
Den tog du snyggt! :D

h.  johan
« Senast ändrad: 27.06.2009, 23:59:28 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR

Tjo babe!  B)

Det grötar alltså? Det låter väl inget vidare :) Fast du verkar gilla det...

Gamla gubbar uppmanas att headbanga i halftime-feel, för hjärtats skull.  :lol:

Låten handlar egentligen om en bäver som går runt nattetid vid fullmåne och dödar folk med sitt hemska bett, BEEEAAAVER!! Men sccchyyyss, berätta inte för någon.  :wub: 


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Beaver trodde jag var något helt annat  :rolleyes: Men de kan oxå ta livet av dig - be ware!
- innebär väl att jag inte enbart är gubbe utan också sjuk - dvs ..  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR

Tjo babe!  B)

Det grötar alltså? Det låter väl inget vidare :) Fast du verkar gilla det...

Gamla gubbar uppmanas att headbanga i halftime-feel, för hjärtats skull.  :lol:

Låten handlar egentligen om en bäver som går runt nattetid vid fullmåne och dödar folk med sitt hemska bett, BEEEAAAVER!! Men sccchyyyss, berätta inte för någon.  :wub: 


Det vaR DEN SOM BET MIG STRAX EFTGER MIDNATT!!!!!! :huh: :rolleyes: :P :lol:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Beaver trodde jag var något helt annat  :rolleyes: Men de kan oxå ta livet av dig - be ware!
- innebär väl att jag inte enbart är gubbe utan också sjuk - dvs ..  :D

Det är även en rekommendation att gubbar även angriper dessa beavers med lite half-time-fart, så det inte sker någon olycka. :)


freddy

  • Gäst
Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR

Tjo babe!  B)

Det grötar alltså? Det låter väl inget vidare :) Fast du verkar gilla det...

Gamla gubbar uppmanas att headbanga i halftime-feel, för hjärtats skull.  :lol:

Låten handlar egentligen om en bäver som går runt nattetid vid fullmåne och dödar folk med sitt hemska bett, BEEEAAAVER!! Men sccchyyyss, berätta inte för någon.  :wub: 


Det vaR DEN SOM BET MIG STRAX EFTGER MIDNATT!!!!!! :huh: :rolleyes: :P :lol:

Han kan simma långt, bita hårt och rocka all night long. Gillar även att bita i sauna-trä för att få bort smaken av finne.. :P


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR

Tjo babe!  B)

Det grötar alltså? Det låter väl inget vidare :) Fast du verkar gilla det...

Gamla gubbar uppmanas att headbanga i halftime-feel, för hjärtats skull.  :lol:

Låten handlar egentligen om en bäver som går runt nattetid vid fullmåne och dödar folk med sitt hemska bett, BEEEAAAVER!! Men sccchyyyss, berätta inte för någon.  :wub: 


Det vaR DEN SOM BET MIG STRAX EFTGER MIDNATT!!!!!! :huh: :rolleyes: :P :lol:

Han kan simma långt, bita hårt och rocka all night long. Gillar även att bita i sauna-trä för att få bort smaken av finne.. :P
mÅNNE koskenkorva SKULLE HJÄLPA MOT KRÄKET!?!?!?
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det är även en rekommendation att gubbar även angriper dessa beavers med lite half-time-fart, så det inte sker någon olycka. :)
Det är den där goa lite långsamma halvtakten som uppskattas mest vad jag hört.  ^_^ I övrigt när det gäller Bäver får man ta det onda med det goda.  :P
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


freddy

  • Gäst
Det är även en rekommendation att gubbar även angriper dessa beavers med lite half-time-fart, så det inte sker någon olycka. :)
Det är den där goa lite långsamma halvtakten som uppskattas mest vad jag hört.  ^_^ I övrigt när det gäller Bäver får man ta det onda med det goda.  :P

Hahahaha! Ja..

"Så länge det GÅR fort" - Gammalt känt metal-bäver-ordspråk :) 


Utloggad tsmalmbe

Stereobilden varierar lite mystiskt beroende på vilka gitarrer som spelar. Ibland är det ultrabrett stereo, ibland mono i ena luren, mono i andra luren. Givetvis inte helt mono, men det upplevs mystiskt med monoreverben jämfört med det andra som är brett pannat.

Men säkert bästa dödsmetallåten vi har här på KR,
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


freddy

  • Gäst
Stereobilden varierar lite mystiskt beroende på vilka gitarrer som spelar. Ibland är det ultrabrett stereo, ibland mono i ena luren, mono i andra luren. Givetvis inte helt mono, men det upplevs mystiskt med monoreverben jämfört med det andra som är brett pannat.

Men säkert bästa dödsmetallåten vi har här på KR,

Ja, jag har faktiskt inte tänkt på det själv. Men rattlesnake (tror jag det var) påpekade samma sak och ja det stämmer så klart. Skarpa öron. Melodiljudet som ligger på refrängen och solot är annat än kompljudet.

Tack för lyssning och kommentar tsm, inte ofta man ser dig här :)


freddy

  • Gäst
Tjou Fredden!
Detta var mannagryn i gammal mans öra! WUNDERBAR

Tjo babe!  B)

Det grötar alltså? Det låter väl inget vidare :) Fast du verkar gilla det...

Gamla gubbar uppmanas att headbanga i halftime-feel, för hjärtats skull.  :lol:

Låten handlar egentligen om en bäver som går runt nattetid vid fullmåne och dödar folk med sitt hemska bett, BEEEAAAVER!! Men sccchyyyss, berätta inte för någon.  :wub: 


Det vaR DEN SOM BET MIG STRAX EFTGER MIDNATT!!!!!! :huh: :rolleyes: :P :lol:

Han kan simma långt, bita hårt och rocka all night long. Gillar även att bita i sauna-trä för att få bort smaken av finne.. :P
mÅNNE koskenkorva SKULLE HJÄLPA MOT KRÄKET!?!?!?

Värt att testa märker jag :P

Smakar det för mycket vodka om såret så kommer han simma omedelbums tillbaka till svea rike och hugga ett par cola-sippande mjukismän till svenskar :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jovisst det är lite av humörsmusik, men jag kan faktiskt ibland tycka att det är bra musik.
Mest imponerad är jag av Growlningen även om jag kanske skulle vilja haft den lite mer rakt i fejan. Ibland ligger den snäppet för långt bak eller för diffust. Har altid velat kunna sjunga så men har aldrig lärt mig tekniken utan att slita sönder stämbanden.

Bra programmerade trummor och en saftig ljudbild. Lite mer shreddande kanske också hade funkat. Men över det hela taget skitbra.  :)


freddy

  • Gäst
Jovisst det är lite av humörsmusik, men jag kan faktiskt ibland tycka att det är bra musik.
Mest imponerad är jag av Growlningen även om jag kanske skulle vilja haft den lite mer rakt i fejan. Ibland ligger den snäppet för långt bak eller för diffust. Har altid velat kunna sjunga så men har aldrig lärt mig tekniken utan att slita sönder stämbanden.

Bra programmerade trummor och en saftig ljudbild. Lite mer shreddande kanske också hade funkat. Men över det hela taget skitbra.  :)

Yo my eggy man. :D

Du har så rätt angående kakmonster-sången, jag tyckte att min naturliga var ganska hög. Försökte hitta en djupare och mörkare variant för variationens skull. När jag går ner i denna så tappar jag tydlighet och kraft, ovana skulle jag tro. Går säkert att öva upp.

Kul att det går hem i stugan annars. Man vill alltid shredda mer än vad man bör, försöker hålla hårt i tyglarna :)

Tack!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
FInns ingen sajt med bra skrik-o-growl-tips ?

Har testat lite, men fanken, det funkar några sekunder sen hostar jag  :blink:


PS: grym låt fan mannen :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
FInns ingen sajt med bra skrik-o-growl-tips ?

Har testat lite, men fanken, det funkar några sekunder sen hostar jag  :blink:


PS: grym låt fan mannen :D

 ;)




lnetzel

  • Gäst
-> Emulator: Kolla skriktråden... http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=4743.0

Kolla på fler youtube klipp än ett enda, öva själv och försök klura ut hur du skall göra, när du fattat hur det skall kännas i munnen och halsen försöekr du hitta dit oftare och oftare. Ha tålamod. Om du skriker i 3 sekunder och du hostar tills du kiknar är det dags att sluta för dagen och dricka vatten.


freddy

  • Gäst
-> Emulator: Kolla skriktråden... http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=4743.0

Kolla på fler youtube klipp än ett enda, öva själv och försök klura ut hur du skall göra, när du fattat hur det skall kännas i munnen och halsen försöekr du hitta dit oftare och oftare. Ha tålamod. Om du skriker i 3 sekunder och du hostar tills du kiknar är det dags att sluta för dagen och dricka vatten.

Vatten är riktigt viktigt som fan! Reaver sjöng jag in över två dagar. Körde tills jag inte pallade mer och sen fortsatte jag dagen efter igen. Ovant för mig :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Helt galet bra!!  B) /C
« Senast ändrad: 19.07.2009, 21:03:58 by Clemens »


asti

  • Gäst
Som du säkert har anat är detta inte riktigt vad jag helst lyssnar på, men måste säga att det är förbaskat bra gjort och du är en väldigt skicklig gitarrist! Men det visste jag iofs redan. Mäktiga trummor har du fått till också!
Det här är lite för glatt för mig, jag sysslar ju med dystrare saker, som du vet, t.ex death-country.  :)
Kul att du knep förstaplatsen! Grattis!


freddy

  • Gäst
Helt galet bra!!  B) /C

Som du säkert har anat är detta inte riktigt vad jag helst lyssnar på, men måste säga att det är förbaskat bra gjort och du är en väldigt skicklig gitarrist! Men det visste jag iofs redan. Mäktiga trummor har du fått till också!
Det här är lite för glatt för mig, jag sysslar ju med dystrare saker, som du vet, t.ex death-country.  :)
Kul att du knep förstaplatsen! Grattis!

Tack som fan boys! Rokka på!  :lol:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Grym satans låt faktiskt  :lol:

Jaja, skall återgå till mina arr här  :unsure:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Det här är lite för glatt för mig, jag sysslar ju med dystrare saker, som du vet, t.ex death-country.  :)


HAHA :D Best of KR Quotes 2009 :D:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tja freddy..
skitbra.. trots att jag inte pallar med growl egentligen
men detta satt som smäcken & gitarr spelet går inte heller av för hackor

/Larsson
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


freddy

  • Gäst

freddy

  • Gäst
BUMP!

Tänkte kolla om någon har lite feed på denna nu ett tag efteråt. Denna ska med på en metalplatta som jag pysslat med i 1 år nu från och till. Tänkte försöka dra igång högväxeln nu i början av 2010 :)

Så vad kan göras bättre?

Tack!