Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Reaver

<< < (6/14) > >>

freddy:

--- Citat från: Plinka skrivet 11.06.2009, 01:09:16 ---Hej! Jag lyssnar normalt sett inte heller på sån här musik, men...
altså du är ju helt otrolig på det du gör!! Både det tunga soundet på gitarrerna och din growl, HUR GÖR MAN?? Jag är verkligen helt fascinerad!
Fortsätt, du är grym!

--- Slut citat ---

Tack hjärtat :) Det enda som gäller är väl full fräs framåt? :D

Har skrivit eller börjat på 14 låtar åt det här hållet, som ska bo på en skiva tillsammans. Dock vet jag inte riktigt när jag ska hinna med, hehe. Detta är bara en av alla sidosysslor i den lilla musikvärlden.

Tack tack  :lol:

Lyxvarianten:
Bidrag till Festival #28? Hum... Tiroler ompa ompa kanske?;)

freddy:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 11.06.2009, 12:23:52 ---Bidrag till Festival #28? Hum... Tiroler ompa ompa kanske?;)

--- Slut citat ---

Noterade att du skrivit det i den här tråden:

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=65455 :D

En poll kommer nog upp i helgen. /F

lnetzel:
Yesh... Freddy!

Jag pallar detta!
Jag tycker det är musik!

Inledningen är klockren... smäll på käften, bra smäll på käften.
Sedan kommer sången versen med trollrösten... låter smutsligt och fint.
Bästa rösten har du det extra pålägget i "In vain" i vers två. Sådant där som vibrerar perfekt i munhålan:) Tror du vet vad jag menar (eller så har jag noll koll)
Musikaliskt gillar jag speciellt avstampet vid 154 (sekunder antar jag) och nästkommande parti. Det är så ruggit skönt med malande mangel och kompressorn ordnar till skönt gung.

Naturligtvis lyssnar jag nyfiket och fashinerat till hela produktionen (utom kanske gitarrsolon som jag generellt är milt allergisk mot) och jag kan bara rätta in mig i ledet och applådera! Grymt bra. du borde posta mer...

Nu blev jag inspirerad igen ju (haft lite svacka efter att min första låt blev klar)  :lol:

Bengan_gbg Tackar för din kommentar, ser mig som nybörjare fortfarande men det var kul att läsa!

freddy:

--- Citat från: lnetzel skrivet 11.06.2009, 13:22:12 ---Yesh... Freddy!

Jag pallar detta!
Jag tycker det är musik!

Inledningen är klockren... smäll på käften, bra smäll på käften.
Sedan kommer sången versen med trollrösten... låter smutsligt och fint.
Bästa rösten har du det extra pålägget i "In vain" i vers två. Sådant där som vibrerar perfekt i munhålan:) Tror du vet vad jag menar (eller så har jag noll koll)
Musikaliskt gillar jag speciellt avstampet vid 154 (sekunder antar jag) och nästkommande parti. Det är så ruggit skönt med malande mangel och kompressorn ordnar till skönt gung.

Naturligtvis lyssnar jag nyfiket och fashinerat till hela produktionen (utom kanske gitarrsolon som jag generellt är milt allergisk mot) och jag kan bara rätta in mig i ledet och applådera! Grymt bra. du borde posta mer...

Nu blev jag inspirerad igen ju (haft lite svacka efter att min första låt blev klar)  :lol:

Bengan_gbg Tackar för din kommentar, ser mig som nybörjare fortfarande men det var kul att läsa!

--- Slut citat ---

Tusen tack metal-mannen!

Först en smäll på käften
Sen blir det lite DIRTY
Sen börjar saker vibrera?
Slutligen blir det ruggigt skönt och det gungar visst...

I See...  :lol: :rolleyes:

Nejdå, jag uppskattar allt som du skrivit och din fina analys av låten. Tack även för berömmet om produktionen. Gitarrsolon brukar jag envisas med att ha med, sån är jag :)

Att du blir inspirerad och drar igång metal-verkstaden är hur fint som helst, det blir jag sjukt glad över att höra.

Tack och bock

Stay bangin'  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion