Forum > Färdiga produktioner

Plinka- LUNA

<< < (2/3) > >>

Dividend:
Tänker New age. Intressant arr och rösten känns igen.

Riktigt bra, men jag vet inte vad jag skall skriva..

Originellt.

Rattlesnake:
Häftigt, helt eget. Det närmaste jag kan komma i associationer är Jefferson Airplane, men nyare förpackning, kryddat med lite svensk folkmusik.

Jag gillar ju din sång, och nu låter den säkrare än nånsin. Och stämmorna flyter så bra ihop att jag inte vet vilka som är dina eller Tanjas. Instrumenteringen är verkligen originell och kul, och låter väldigt äkta akustiskt rakt igenom.. Vad är det för harpliknande instrument till höger?

Arrangemanget är också bra, och det jag gillar mest är brutna ackorden i slutet av verserna (dina tankars banor..., vad rör sig... etc.) Skumma harmonier som funkar väldigt bra.

Lite otajt vid 243 sek ("fram dig"), låter som basen är lite sen, men det borde gå att fixa med saxen.

Riktigt bra Plinka!  :)

Marruschkka:
Väldigt fint ihop-plinkat :rolleyes:

Gillar hela upplägget, högst personligt, den här plankar ingen Plinka :lol:

Härlig text, vacker harpa..skön sång med ljuva stämmor..sånt fastnar. Vid 3:06 och framåt riktigt ryser jag till, lite hedniskt folkmusikaktigt..och crescendot vid 3.36..vilken finale!!

Jag vill höra mycket mera från dej, men nöjer mej med att sejva ner denna till spelaren så länge ;)

Tack för originell och vacker musik.

/Marr

asti:
Hör inte takten först för bastonerna i pianokompet ligger i "förtakt", men det funkar bra och blir till en lite udda grej.
Man liksom vaggas in i en skön, avkopplande, suggestiv stämning. Jag gillar framför allt de lite oväntade harmonierna i slutet på verserna.
Fin text och bra sång, men kören/andrastämman hänger jag inte riktigt med på vid ett par ställen. Snygg uppbyggnad av låten
och uttrycksfull avslutning. Skön låt!
/Asti

SYNTH:
Skön låt riktigt mysig sådan att lyssna på! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion