Forum > Färdiga produktioner
Master Peo - Once Upon A Time
equality:
Musikaliskt är det störtskönt. Midi-"ljudet" från piano och trummor drar ner. Låten som sagt helskön. Vibrafonen som hörs här och där ssk mot slutet funkar bra. Håller med föregående talare att pianot är för mycket "på" kan bara vila lite på ackorden när hon sjunger så bra som hon gör. Brass-solot är verkligen snyggt arrat. Kul med denna musik. Bra jobbat Master Peo och välkommen hit!
Master Peo:
@ Martinm: En riktig "levande" trumpetare skulle säkert sitta fint, och jag känner en del, eftersom jag i grunden själv är akustisk musiker. Själva inspelningen skulle dock säkert kräva en väl förberedd miljö, om inspelningsresultatet ska kunna göra trumpetaren rättvisa. Hittills har jag bara arbetat med ljud "på burk", men jag har faktiskt lekt med tanken att inreda något lämpligt hörn för mikrofoninspelningar (om inte frugan sätter stopp för projektet, förståss).
@ Equality: Gläder mej verkligen, att helhetsintrycket tilltalar dej! Och du har satt fingret på en annan svag punkt, som jag har: Jag är urusel på trummor! Det här trumspåret är gjort med Groove Agent (och har säkert blivit bättre än om jag trummat själv), men jag håller med om, att ljudet blir rätt tunt. även om man lägger på kompression. Jag har fått intrycket, att man kan få mer tryck i trum-ljuden med EZ-Drummer ... men allt kostar pengar, these days.
Peo
Master Peo:
Ny version
Alla som lyssnat har påpekat, att melodistämman på pianot, som ursprungligen var tänkt enbart som ett stöd för sångerskan, drar ner intrycket.
Jag börjar inse, att detta är mer störande än jag tyckte till en början. Jag har nu laddat upp en ny version, där pianospåret kompletterar sången i stället för att konkurrera med den.
Tacksam för tipset!
Peo
martinm:
Yes, bättre!
:P
Harmonica mike:
Tjena Master Peo och välkommen till KR.
Svårt att få till ljuden med de grejer du har till förfogande..men så pjåkigt låter det inte.Reverb brukar skapa lite liv i stela vsti:s..Tetsa och lägg ett reverb på mastern..Mellanstort rum och ett litet häng,kanske det ger nåt?
Trummorna något höga i mixen,tar fokus från sången.Snyggt blås solo,och bra sång.Låten går hem på mina breddgrader,lite små jazzigt så där.
Trots undermåliga/föråldrade grejer så har du fått till det tycker jag.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida