Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Friendship

<< < (2/8) > >>

Memphis:
Hinner inte göra så många lyssningar nu som jag brukar men du får en kommentar.

Tycker om känslan i låten. Ligger ett lugnt och väntan som är behaglig, det är ganska dynamiska partier men inget som sticker ut och stör den lugna känslan. Stråkarna i introt var lite stela men mjukades upp mycket när kören kom in och då blev det riktigt snyggt. Den lugna delen vid typ 240sek med ljusa stråkmattan var underbar.

Inga sura toner, härlig komposition. Tycker du utvecklats mycket på senaste tiden Per. Thumbs upp! Något som slår mig är hur du använt dig av så många olika instrument, i början e det fagott som går över till tvärflöjt, senare valthorn till klarinett osv. Finalen var mycket snygg, lite mer åt västerns filmmusik än tidigare kina-influencer, dock inte alls klyschigt. :) Nice.

/Memphis

Harmonica mike:
Tjenare.
Här har hänt grejer i positiv bemärkelse sedan jag snabb lyssnade sent igår.Mycket vackert detta med en stark dragning åt moll.Mitt ljudkort i denna dator spelar mig spratt hela tiden sedan jag uppdaterade drivisarna för ljudkortet.Det sprakar/knäpper och har sig mellan varven,men låten går fram.Media playern låter bra,det är Nero som bråkar..Cubase funkar perfekt,och tur är väl det..
Jag tycker också liksom Memphis att din utvecklings kurva är brant,styckena sitter ihop på ett annat sätt.Mera flyt och struktur.Givetvis har du odödliga pärlor sedan tidigare,och denna är helt klart en av dina topp 5,kanske det vackraste jag hört..Ruskigt bra sound på de olika instrumenten,
och rummet sitter som en smäck över hela alltet.Partiet med pukorna är mycket starkt,gås hud där strax innan slutet..

Skit bra Per,inget mer på denna tycker jag.Möjligen om nån av kvinnorna sjunger in kör prylarna,då är du hemma.

Mike

bow35:
Stämmer in i hyllningskören. Riktigt fint. Den enda begränsningen är mediumet, synthen. Fan vad jag tjatar men det här är så bra att det skall spelas med riktig orkester. Har ingen konstruktiv kritik att erbjuda.  :)

Dividend:

--- Citat från: Memphis skrivet 03.06.2009, 21:04:27 --- Den lugna delen vid typ 240sek med ljusa stråkmattan var underbar.

Inga sura toner, härlig komposition.

--- Slut citat ---

Tack för comment. Skall kolla stela stråkarna :)

--- Citat från: bow35 skrivet 03.06.2009, 21:45:01 ---Stämmer in i hyllningskören. Riktigt fint. Den enda begränsningen är mediumet, synthen. Fan vad jag tjatar men det här är så bra att det skall spelas med riktig orkester. Har ingen konstruktiv kritik att erbjuda.  :)

--- Slut citat ---

Kul att du gillar iaf :) Denna är inte färdigmixad, skall se om jag kan få lite mer realism i det utan att lägga ner för mycket jobb.
JA, en orkester *-)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2009, 21:43:10 ---Tjenare.
Här har hänt grejer i positiv bemärkelse sedan jag snabb lyssnade sent igår.Mycket vackert detta med en stark dragning åt moll.Mitt ljudkort i denna dator spelar mig spratt hela tiden sedan jag uppdaterade drivisarna för ljudkortet.Det sprakar/knäpper och har sig mellan varven,men låten går fram.Media playern låter bra,det är Nero som bråkar..Cubase funkar perfekt,och tur är väl det..

--- Slut citat ---

Kul att det upplevs som vackert :) moll is tha shit!

--- Citera ---Jag tycker också liksom Memphis att din utvecklings kurva är brant,styckena sitter ihop på ett annat sätt.Mera flyt och struktur.Givetvis har du odödliga pärlor sedan tidigare,och denna är helt klart en av dina topp 5,kanske det vackraste jag hört..

--- Slut citat ---

Ja, du den dag jag slutar utvecklas musikaliskt lägger jag ner.... Man vill ju inte låta som nån annan eller en själv för 3 år sen.
Kul att den nådde upp till topp 5 :)

--- Citera ---Ruskigt bra sound på de olika instrumenten,
och rummet sitter som en smäck över hela alltet.Partiet med pukorna är mycket starkt,gås hud där strax innan slutet..

Skit bra Per,inget mer på denna tycker jag.Möjligen om nån av kvinnorna sjunger in kör prylarna,då är du hemma.

--- Slut citat ---

Jag skall låta den vila nu nån dag. Måste plugga och programmera.. ;) (Och fundera på om det finns öppningar att fylla som jag missat ;)

Jävligt kul att stycket går hem! Tack till er alla!

equality:
Lite trevande broderier kring ett mollackord. Känslosamt och snygg utveckling när kören kommer in men den är ibland lite för stötig för att låta bra. Blir till slut lite otålig och vill att det skall komma något tydligare tema när blåspartiet håller på. Det är snyggt men känns ändå som lite transportsträcka. Det kommer ändå till slut någon upplösning kring femminuterssträcket och det blir en fin konstrast till det tidígare i sin pampighet. Avancerad komposition och mycket skickligt arrad men inte så melodiöst som jag är van vid från dig och naturligtvis därmed kräver!  :angry: ;) :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion