Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Friendship
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.06.2009, 16:12:31 ---Tjenare.
Jag har varit och frusit i Sareks Nationalpark över helgen.Kallt som f-n.Snöat har det gjort,ingen musik överhuvudtaget.Bara tystnaden från vildmarken,accentuerad av kall vinande Nordanvind och snö i massor.Kommer hem 12 timmar tidigare än beräknat,och hör att du har varit på denna i positiv bemärkelse.Njöt i fulla drag genom stycket.Sen när det tog slut så kände jag tystnaden från fjällen igen.De bilder jag tagit däruppe skulle sitta till detta alster.Vår och vinter kombinerat med ett förspel av sommaren på låglänta områden.Mycket vackert,liksom ditt stycke Per.
Nu sejvar jag detta.
--- Slut citat ---
Kul. SJälv har jag knappt varit i norrland, man borde dra dit nästa sommar och vandra lite :)
Jätteroligt att du tog intryck.
Åsa: Jag förstår vad du menar. Första delen är inte så lätttillgänglig men den är inte svår heller (tycker jag). Jag har behövt 40 lyssningar för att förstå att den är bäst som den är och inte skall ändras :D
Kul att det blev mest ros dock :)
LH: Tack!
Dividend:
BUMPAR denna. För förslag om det finns nåt icke-synth att lägga till detta. Kompositionen är färdig!
Cykeln, och jag kan sätta ihop nåt läckert att sjunga för nån av tjejerna :) T ex...
Tänker mig nåt för första partiet
equality:
Mina invändningar i förra kommentaren är som bortblåsta. Jag tycker det är makalöst grant och när pukorna kommer in blir jag gripen. Jag tycker din känsla för orkestering förfinas allt mer. Borta är den grötighet man ibland hörde i dina tidiga alster. Mycket fint! Well done Per! Skulle säkert funka med sångsolister på denna.
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 30.06.2009, 16:26:41 ---Mina invändningar i förra kommentaren är som bortblåsta. Jag tycker det är makalöst grant och när pukorna kommer in blir jag gripen. Jag tycker din känsla för orkestering förfinas allt mer. Borta är den grötighet man ibland hörde i dina tidiga alster. Mycket fint! Well done Per! Skulle säkert funka med sångsolister på denna.
--- Slut citat ---
Tack som attans :) Jag saknar nog lite grann den inställning jag hade i början, att skita i alla regler (så länge det var spelbart!) :D, men skall man bryta reglerna är det ju bäst att känna till dem..
Finns ju nästan 3 ton mer glädje och "genialisk talang" i Beijing insects part III, än i denna. :) Men där finns falska noter över hela alltet :D och gröt så det räcker till varje tomte i nordeuropa. :D
Skall se om jag kan bumpa upp den. För det var länge sen...
cykeln:
Du producerar ju så mycket att det är lätt att missa något - Denna hade jag inte hört.
Ett sökande prelude inleder - lite sorgset
2.37 börjar uppbyggnaden av ett mycket fint tema underbyggt av mullrande puko
Från 3.30 når det sin höjdpunkt - mycket vackert - typ andlöst
Men den ska väl inte sluta där tänker jag - men kanske att det är det den ska
Storartat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida