Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Friendship
Marruschkka:
Herregud, nu har du gjort det :lol:
Vilket fantastiskt stycke, det märks verkligen att du jobbat med dessa olika delar nu, och fått ihop det, nu är jag imponerad på riktigt (jaja, det har jag blivit många ggr förr, men det här slår nog det mesta jag hört från dej) :D
En kort redogörelse för hur jag uppfattar stycket nu, när jag lyssnar:
Mycket mer uppbyggligt intro..yeps..från 1:16..superb..körerna ligger mycket bättre..skitsnyggt tema här..till 2:24*andakt*..sen kommer det spirande..wow..nu låter det nåt här!!Från 3:00..fortfarande spirande..lite mullrande där..bra..inför finalen..byggandet..till 3:34...crescendot....fabulöst bra..så tar du ner det vid 4:17..jag fryser på det här ..det skira slutet..sådärja..you´re done!
Jag säjer bara..oj oj :wub:
/Marr
Tokai:
Visst fan är det vackert. Jag skulle vilja ha det lite poppigare, tack. He-he skojar bara. Varför tar du inte jobb som musikläggare till filmer, i svenska i första hand. Vet, svårare sagt en gjort. Tror kanske du ogillar min tanke, eftersom du nog vill skapa hela stycken istället för hopklippen som det blir i filmer.
Jag undrar också lite över din musikskapande. Varför har du valt att göra klassiska prylar? När jag har kollit in dina recensioner på andras verk verkar du gilla kanska hård rockmusik, typ metal el dyl. Varför gör du inget sånt själv? Mig kan jag gärna slippa dylikt, men jag undrar bara.
Dividend:
Svarar tokai först: (Ni andra får individuell respons senare ikväll, eller imorgong. MEN JÄTTEKUL att det uppskattas!)
--- Citat från: Tokai skrivet 05.06.2009, 19:33:40 ---Visst fan är det vackert. Jag skulle vilja ha det lite poppigare, tack. He-he skojar bara. Varför tar du inte jobb som musikläggare till filmer, i svenska i första hand. Vet, svårare sagt en gjort. Tror kanske du ogillar min tanke, eftersom du nog vill skapa hela stycken istället för hopklippen som det blir i filmer.
--- Slut citat ---
Ja, kanske det. Dessutom skulle det nog vara trist att "producera" musik, alltså göra musik på ett visst sätt som bestäms av manus, och regissör...
SKickar PM. Också om en annan anledning.
--- Citera ---Jag undrar också lite över din musikskapande. Varför har du valt att göra klassiska prylar? När jag har kollit in dina recensioner på andras verk verkar du gilla kanska hård rockmusik, typ metal el dyl. Varför gör du inget sånt själv? Mig kan jag gärna slippa dylikt, men jag undrar bara.
--- Slut citat ---
Jag gillar synthmusik också, mina första låtar jag lade upp på studio way back, var synth... Men jag var dåligt på att välja bra ljud, så då började jag göra det orkestralt istället.
Sen är det kul att lära sig orkestrera, komponera, och lära sig om orkesterns sampspel o dyl..
RMX:
Det enda jag saknar nu i denna version är som andra redan sagt, en riktigt maffig kör och en stor orkester!!! Arret är superbra och alla instrument sitter där de ska och ljuden är inte lika kantiga. Den har minsann lyft sen sist! Kanske kanske kanske skulle det vara lite coolt att sätta en sångstämma till den också och ha en riktigt bra musikal alt. operaartist som framför den :) så jävlar!!!!
Bra jobbat!!!! Ett rent nöje att få lyssna ;)
Dividend:
--- Citat från: Kenta K skrivet 05.06.2009, 17:24:19 ---Helt sjukt. Ge denna mannen ett äkta kör på 350 pers, en hel symfoni orkester så har du nått som inte liknar något annat!
Ahh, 2/3 i låten. HERREGUD JAG RYSER!!!!!
--- Slut citat ---
:lol: :lol: Tack som fan för det inlägget Kenta! :D
--- Citera ---Utan tvekan det BÄSTA jag hört från dig Per. RIKTIGT RIKTIGT bra! ! ! Detta är inte bara en "ihopknotat" låt. Detta är komposition på högsta nivå...
--- Slut citat ---
LOL!!! Tack som satans!
--- Citat från: asti skrivet 05.06.2009, 17:32:15 ---Väldigt vackert! Efter ca 3:40 kommer ett parti som ger mig rysningar! Suveränt! Tycker framför allt om harmoniföljderna mer i detta stycket än mycket av vad jag hört från dig tidigare. Fin dynamik också, tycker inte det är för avskalat i de nedtonade partierna. Måste lyssna mer på denna. Återkommer med mer kommentarer senare!
/Asti
--- Slut citat ---
Du är välkommen tillbaka :D
--- Citat från: Marruschkka skrivet 05.06.2009, 18:39:13 ---En kort redogörelse för hur jag uppfattar stycket nu, när jag lyssnar:
Mycket mer uppbyggligt intro..yeps..från 1:16..superb..körerna ligger mycket bättre..skitsnyggt tema här..till 2:24*andakt*..sen kommer det spirande..wow..nu låter det nåt här!!Från 3:00..fortfarande spirande..lite mullrande där..bra..inför finalen..byggandet..till 3:34...crescendot....fabulöst bra..så tar du ner det vid 4:17..jag fryser på det här ..det skira slutet..sådärja..you´re done!
Jag säjer bara..oj oj :wub:
--- Slut citat ---
Det låter som du refererar en ishockeymatch eller nåt :D TACKAR!!
--- Citat från: RMX skrivet 06.06.2009, 00:27:34 ---Det enda jag saknar nu i denna version är som andra redan sagt, en riktigt maffig kör och en stor orkester!!! Arret är superbra och alla instrument sitter där de ska och ljuden är inte lika kantiga. Den har minsann lyft sen sist! Kanske kanske kanske skulle det vara lite coolt att sätta en sångstämma till den också och ha en riktigt bra musikal alt. operaartist som framför den :) så jävlar!!!!
Bra jobbat!!!! Ett rent nöje att få lyssna ;)
--- Slut citat ---
Kul att du också vill att jag skall ha en maffig kör och en stor orkester. Får be om båda i julklapp :D
Tack allihop! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida