Forum > Demolåtar

Rebecca - I'm breaking free

<< < (3/3)

equality:
Visst har denna varit upplagd förut...? Refrängen är en riktig killer med bra tryck i stämmorna. Rebecca sjunger med skön, rockig inlevelse och det är bara snyggt när hon inte riktigt klarar de lägsta tonerna. Helt klart en "produkt" som jag tror skulle slå det mesta på schlagerscenen. Mixen låter lite vass (diskantig) i mina lurar.
Inte riktigt min genre bla, bla nej jag gillar detta! Bra!

bow35:
Tycker rösten är väldigt charmig. Är ingen expert på mix men säger ändå att jag tror att mer reverb eller dyl. är överflödigt. Sången är ren nog att ligga naken.

perrra:
Heloo alla!

Denna låten har legat uppe förut, fast en skitdålig gammal produktion, så denna är helt ny, har gjort hela prodden nu senaste veckan, det tar ju lite tid när man ska ha riktiga instrument, men fy fasen vilken skillnad det blir!
Nu är det bas, gitarr, trummor jag hyrt in folk som spelar, och det går ju faktiskt inte att jämföra!

equality: Ok.. mixen är vass säger du hmm.. ok, det kan vara hihaten, överhänget ELLER alternativt dom distade gurorna, för det är det jag skruvade det absolut sista och jag har skruvat fram o tebaks tills jag var "nöjd" och jag trodde mina Adam monitorer inte ljög :) he he ..  jag ska lyssna igenom igen och kolla!

bow35: du menar att om jag skulle lägga till ÄNNU mer reverb så skulle det bli grötigt??  jag hade nu inte tänkt att lägga på nåt mer reverb för jag vill ändå ha mixen rättså "clean".. tack!!

eko: tack tack!!!! ;)

/Marcus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion