Kontrollrummet

equality & ydderF - Bodil

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
eq: alltså - det är schysst som det är. Jag tänkte nog mer lite "fluffig bastrumma" a la vilket vintage-kit som helst egentligen...bara att det känns att det är en  som flyttar ungefär lika mkt luft som tuban :)

Ta gnolandet som ett bra betyg - den fastnar ju!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Ta gnolandet som ett bra betyg - den fastnar ju!

 :D Jag tycker det är jättekul!



Bra uttryckt det där att "flytta ungefär lika mycket luft som tuban." Mycket målande.
« Senast ändrad: 02.07.2009, 16:44:06 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alltså vill du ha en marschtrumma som låter bättre så kan jag fixa ett antal olika om du skickar midispåret :D

(Inte för att den du har inte funkar. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Alltså vill du ha en marschtrumma som låter bättre så kan jag fixa ett antal olika om du skickar midispåret :D

(Inte för att den du har inte funkar. :)


Javisst! Skickar den.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Ja bastuban förgyller låten, hade kanske velat ha den mer eq:an så att basfrekvensena kommer fram. Men inte så att det slår över, men kanske en marchtrumma som skulle ge lite tyngd åt det hela, om den slås på samma ställe som bastuban.
När jag var på Kreta och lyssnade på låten (utan att kunna svara på kritik, som sagts) fick jag en fantasi att alla i  restaurangen (där internetdatorn fanns) kunde höra musiken i högtalarna, och alla slutade äta och började klappa i händerna i takt och sjöng: "Boodil!" Någon frågar mig: What is Bodil?, jag svarar: Bodil is a girl, och denne någon brister ut: Ahhhh! Booodil!! Booodil!
Tyvärr hände inte detta, men det skulle kunna vara en kul video till låten.
Hoppas du får ut mer musikaliskt nu under din sista semestervecka!


asti

  • Gäst
Man blir på gott humör när man hör den här! Gitarrspelet är suveränt!
Tuban fyller ut, men jag tycker tonerna kunde varit lite längre ibland!
Lite trombon och klarinett,som kommer in något senare än tuban kanske hade fyllt ytterligare?
Spelglädje med glimten i ögat! :wub:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Vanurå? En vårlåt mitt i julstöket? Ja, det bar sig inte bättre att den fantastiske Gränslandsmedlemmen från stället där i väster som börjar på "N", just det Nashville, hörsammade min förfrågan om han kunde tänka sig att lägga på lap steel och t o m banjo på denna buskislåt. Gäller ju att förvalta detta väl så jag undrar om det är korrekt inmixat? Passade också på att lägga på några stämmor på slutet. Vill också be asti om ursäkt för att jag inte har svarat. Tack för din kommentar. Det blev alltså banjo och steel, hoppas det går lika bra! Länken finns i första inlägget. Tack ydderF för påläggen!
/e
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, jag tycker du mixat och förvaltat allt väl.

Passar skitbra in, och låter bra också!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare Micke.

Ja denna har man skrivit spaltmetrar om  :),en riktigt bra låt som har det där lite ovanliga.
Jag anar radioframgångar för denna..

Ydderf:s prylar då till denna pärla,javisst - det funkar hur bra som helst.

Om jag måste peta på något så är det att förvalta allt snyggt lir mera sparsamt.Det finns så många snygga fills i denna låt,ibland tre stycken samtidigt.Prova att dela upp dom Micke så de snygga grejerna/fillsen kommer tills tals då och då separat..Steel guran går lite för flitigt till melodin också,fast du lirar som en gud Freddy,lite styrning där också då kommer detta att bli riktigt riktigt bra.Mixen låter också bra,,

Mina åsikter är ju bara en av flera i mängden,tycker ingen annan som jag så strunta i mina kommentarer och kör så det ryker - för detta är alldeles lysande.

Mike


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Tackar för goda ord.

Jag tycker du har gjort en utmärkt jobb på mixen, EQ.

Fantastisk låt! :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra mix, ja. Kul att den blev så pass bra i teknisk mening också, för nu är den väl färdig?

Kul låt, väldigt bra prestationer av alla. Den där banjon eller gitarren eller vad det är satt där den skulle... :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt bidrag med banjo och steel. Jag håller med HM men det är ett stort arbete att sålla bland banjo, steel och eget spel. Nu är det väldigt mycket av det goda. Går det att dra ner väldigt lite lite då och då på banjo och steel kanske under vissa sånginsatser eller då kören är med.

Eller kanske inte förresten. Låten snurrar för fjärde gången nu och jag tänker inte på det lika mycket längre...

GOD JUL!
« Senast ändrad: 24.12.2009, 10:51:07 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Emu: Kul! Tack!
HM: Roligt att du vill lyssna igen! Jag förstår invändningarna men inget jag tror jag kan styra med i mixen. Det skulle nog låta konstigt om man klippte eller automatiserade i något som skall låta live och kanske ska bubbla över lite i yster spelglädje? Om man nånsin skulle ge sig på en nyinspelning tror dina tankar är väldigt bra att ha med sig. Nu är det för långt gånget tror jag.
ydderF: Tack för att du svingade ditt trollspö över denna!  :)
Divid: Blir man nånsin färdig? Jorå men jag tänkte jobba lite till med stämmorna på slutet. Lite obalans där. Thnx.
MaxB: Jo kan som sagt förstå dessa invändningar jag nog nog det får vara nu. Stort tack och god fortsättning!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Kan väl aldrig bli för mycket av det goda när det gäller en bra låt med banjo och steel!?  :)
Jag upprepar - skön musik som man blir på gott humör av!
God fortsättning förresten - ytterligare en bra vers alltså!  :)
/Asti


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Kul låt, man blir glad an sånt här. Får lite "When I'm 64" vibbar av denna.

Banjo har jag alltid gillat


Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hur har jag kunnat missa denna låten? Suveränt kul ju!
Helskönt med falsetten och en (för mig iaf) ganska oförutsägbar tonföljd i versen, som höjer det hela.
En kul text som denna höjer också lyssningvärdet markant   :)

Gillas skarpt.
Me, Myself & I


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Men.. Loggar man ut härifrån i 20 minuter så hinner det komma in så många låtar att det nästan är omöjligt att "köra ikapp"..
Detta var ju en liten pärla som jag helt missat..
Vilket jäkla skönt gitarrljud Du får till på Dina alster.. Riktigt duktigt spelat också givetvis.. Skön låt för övrigt och skön sång.. Din röst sitter som en fläskläpp på denna..

Detta är på intet sätt min musik (känns som om jag säger det om det mesta?) men det här gillar jag... Kanske är det min musik ändå??
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vad gör denna på halvfärdiga? Den är ju kanon och förtjänar att ligga på klara!
Bra lir, bra sång, bra ljud - man blir glad, rentav lycklig!

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack grabbar! Det var mycket vänligt och välvilligt skrivet. Anledningen till att den inte ligger bland färdiga demosar är att kören på slutet är inte riktigt klar. Den har dessutom kraftig slagsida åt höger. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja.. nån värme är det inte här direkt.. :D Skön låt! kommer du ihåg " Helmer Bryds Eminent Five Quartet" skulle ju lätt platsa där../C


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Clemens: Helmer Bryds var goa gubbar. Skulle vara kul med nån slags Dixielandversion men ydderF:s banjo och steelguitar duger bra!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har jag missat detta??
Så många svar att jag inte orkar gå igenom tråden för att se om jag kommenterat detta tidigare...
Oavsett - det här är riktigt skiiiiiitbra... Konstigt, men så är det..
Det här ju något som man kan höra från ett inhyrt liveband på High Chaparall.. Och om så hade varit så hade jag slängt en hel del pengar i "tiggar-hatten"...

Som vanligt är Ditt gitarrspel helt utan anmärkning. Jag tycker också att sången är skitbra. Även falsetten som, inte bara är snygg, utan passar perfekt till låten..

En kanonlåt detta!!  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Näemen TJOU!
Detta  gott mig förbi i april, eller dill, kanske lite till, men bara en gång till, bara du vill...
Absolut fantastico lurendreijerilåt. Underbar låt som gör en kå...opparpannalik självfreundlik.
Jisses va gla man blir av denna sortens lir
lixom tjoufadderittan
fem fingrar i vedlidret
och värmen e säkert där!
Mycke mer kan jag inte säga,
bara för er att fortsätta er greija
One for the money
two for the schow
now I think I have to go....

to go.....

to go

............................. ..........





to go.......


















toooooo      late......................... ..




















........I know :mellow:

VÄRLDSUPPENBARASTE SNYGGASTE UPPENPUPPAROCKIDITOHITISANICE HIT!!!!!!!    buffff

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag undrar när låten är FÄRDIG? :D
Det är en Bodil-låt med lustig test och falsett, som i och för sig är grymt bra!
Gillar verkligen, men själv lägger jag inte så mycket musikalisk möda på enkla låtar. (Vilket i och för sig kanske inte är så bra, men man måste ju göra tid för de gånger man sitter med grymma låtar! Så funkar jag, men kanske inte så för dig förstås..)

Ta det inte negativt. Jag är bara så ivrig, väntar på invigningen av den definitiva Bodil! :)

Nu laddar jag hem senaste verren, det kan vara samma som jag kommenterade förra gången. Då sa du att den inte var klar än? Vad tänker du fixa mer på denna?

Skall kolla tråden också. 7 sidor...

edit: Gitarren (ljudet) låter väldigt väldigt bra! KAnske nåt att skriva om i wikin? :)
« Senast ändrad: 24.01.2010, 10:10:45 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882