Forum > Demolåtar
equality & ydderF - Bodil
Harmonica mike:
Kort komment Mikey då jag blir borta några dagar..
Denna låt gör mig glad,härlig text som sitter gjutet i arret.Längtar verkligen efter slutputsen på denna..
Back on Monday..
Mike
Master Peo:
Hejsan, Equality!
Har just registrerat mej på Kontrollrummet efter att ha varit på väg hit många gånger! Det första, som jag upptäckte, var din låt "Bodil".
Som gammal före detta Dixieland-musiker tände jag direkt på den här låten! Den har verkligen potential, men måste bli mer genomarbetad både tekniskt och vad beträffar den instrumentala bakgrunden (ett solo-parti med full instrumentering och fullt ös skulle säkert sitta fint!
Basen är lite för stark - åtminstone i mina hörlurar. Falsett-sången sitter perfekt och är det, som ger sången sin speciella karaktär.
Kommer att bli en mycket bra låt, när den är färdig!
Peo
Tokai:
Ursäkta fördröjningen, men har varit på Kreta en vecka. Gick in på ett Internetcafé men kunde inte logga in av någon konstig anledning.
Kalasrefräng! Bodiiil, falsetten där. Störtskönt!
Men jag skulle vilja ha en annan bas, rundare och lite mjukare. Nu känns det som om gitarren lite krockar med basen i frekvenserna eller nåt. Sen kan ju tycka att lite vispar eller dyligt skulle kunna komma in, men jag vet inte. Låten skulle kunna byggas upp på många olika sätt. Blås nämner vissa. Tänker lite grann på Kinks Dead end street, trombonerna där. Det för in en viss sorgsen ton, (jag upplever texter så)
Sen låter detta equality och inget annat.
equality:
Aettan: :D Tack Göran! Du är otrolig på att hitta datorer... Det är helt ok att vara oense, det kan vi vara eniga om. :)
stensdotter: Tackar! Blir glad för din kommentar. Det finns en del att förbättra och jag lite idéer om det.
Harmonika Mike: Tackar särskilt Micke! Ha en bra helg. Vi hörs!
Master Peo: Hej! Kul att du har hittat hit! Har du lirat Dixieland? Älskar den musiken. Det är som sagt bara en skiss och en mässingsorkester vore ju störtkul. Vill du arra mässingsstuk? Se till nu att slänga upp dina alster! Tack för lyssning och åsikter!
Tokai: Absolut inget att be om ursäkt för. Ser det som en ynnest att få den egna musiken lyssnad och kommenterad.
Bra tips om bas och vispar. Dead end street är en kanonlåt, vilken refräng! Thnx Tokai!
Fick en rätt kul kommentar av en kompis: "Bodil kanske inte vill att du säger hennes namn på det viset" :D Kan nämnas för övrigt att att Bodil tyckte låten var ok. Tack igen för all bra feedback!
Aettan:
Hallå igen boys and girls snart sitter dörren där, håller på att byta en dörr på test så att frugan kommer igenom med rullstolen utan att gnaga av knogarna. På tal om datorer, hör och häpna jag hittade en imac på skroten så det tog en dag till till att komma till ytan men sen, uj uj lycka och fulländning. Att få se äpplet gör att man trotsar den sena timmen i god gammal aettanstil.
Kort sagt med risk för att bli tjatig den här är bra och klar, sången är klockren och allt sitter där det ska. Bara själva Bodil delen är helgiftig och biter sig fast. Har man lyssnat precis innan man lägger sig så tar det en stund att somna och det är inte för att det gör ont i öronen om man säger så.
Jag säger inte det här bara för att jag vet var upphovsmannens brevlåda bor. Det är baserat på min utsökta expertis som grundar sig på många armhävningar inom området vilket i sig ger vetorätt :D .
Tja his master och välkommen, har testat lite men ev är den lite låg eller så får jag mecka lite med texten. Hör av mig eller om du hinner först.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida