Kontrollrummet

Trigga audio

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Försöker trigga från audiospår till midi. Har laggt in KTDrumTrigger som insert på ett audiospår och i pluggen är det inställt på midi ouptput channel 10. På midispåret väljer jag input KTDrumTrigger och channel 10, som output väljer jag lm-7. Men får ingen input signal på midin(rör sig inte i den stapeln på transportlisten). Måste man blanda in nå kablar?


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Grejen är ju att jag inte får någon midi in alltså blir det helt tomt om jag spelar in.

Funkar för övrigt bra med keyboard och pads.
« Senast ändrad: 22.04.2007, 23:45:57 by Nikolaus »


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Har gjort det och samma channel som outputen från KTdrumtrigger. Har testat drumagog också men..


Utloggad tsmalmbe

Fungerar inte det här i realtid?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Fungerar inte det här i realtid?


Drumagog funkar utan att skicka till midispår, men har en demo med inte så många ljud. KTdrumtrigger verkar bara vara en trigger. Vill ju skicka till midispår för att använda annan plugg med samples.

Testat ANY channel också, ingen skillnad.
Testade också att kryssa ur och in MIDI Thru active i cubase midi preferences.


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
testade tröskeln lite mer men ingen signal ändå.

så här ser mina vst connections ut. Detta är allt jag kan välja, finns inget som verkar ha med midi att göra. Inte heller i ljudkortets mixer.


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Den ligger överst på inserts.
På vilket sätt visar KT att den triggar?