Forum > Färdiga produktioner

Örjan & Åsa - Look what I've been missing

<< < (5/6) > >>

Åsa:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.06.2009, 17:16:31 ---Hey hey Åsa..

Jo men detta är ju trevlig och gullig musik. ;) Bra sjunget av båda...

Är lite svag för (vissa) låter i den här stilen... Tack vare att versen är så medryckande så sparar jag ned den :)

--- Slut citat ---

^_^ Jag tycker det är så roligt att du gillar det här, för det är väl egentligen inte din musik? Har jag för mig att du sagt förut.. så extra kul att ditt intresse fångas! Gullig musik, jaouu, det funkar det med haha!

Tack  :)

Dividend:
Har faktiskt smyglyssnat på alla slipover som finns uppe :D

Ni har helt klart ett eget sound.. Men svårt att sätta fingret på vad. Möjligtvis är det flera saker..

Åsa:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.06.2009, 23:32:48 ---Har faktiskt smyglyssnat på alla slipover som finns uppe :D

Ni har helt klart ett eget sound.. Men svårt att sätta fingret på vad. Möjligtvis är det flera saker..

--- Slut citat ---

:D kul, helt okej att smyglyssna också ju!
Blir glad av din kommentar om eget sound, det tycker ju vi med, men det är ju bättre om nån "utomstående" också tycker det så det inte bara är inbördes liksom  :) Örjan har hittat en riktigt skön stil på låtarna tycker jag.

Rattlesnake:
Nu låter det mycket skönare för öronen, men jag tycker inte mixen är riktigt hemma ändå.  :huh:

Jag tycker det blev för torrt med mindre kompressor, och instrumenten blev ganska lama. Och fortfarande hör jag lite konstiga artefakter på sången. Un-pluggedversionen avslöjar att det ligger på Örjans sång, och antingen har han inbyggd mjuk dist i rösten eller så är det ett väl överstyrt rör nånstans i signalkedjan. Jag skulle gissa på en mic-preamp med rör.

Usch vad jag känner mig gnällig när det låter så bra om helheten. :o

Åsa:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.06.2009, 00:27:47 ---Nu låter det mycket skönare för öronen, men jag tycker inte mixen är riktigt hemma ändå.  :huh:

Jag tycker det blev för torrt med mindre kompressor, och instrumenten blev ganska lama. Och fortfarande hör jag lite konstiga artefakter på sången. Un-pluggedversionen avslöjar att det ligger på Örjans sång, och antingen har han inbyggd mjuk dist i rösten eller så är det ett väl överstyrt rör nånstans i signalkedjan. Jag skulle gissa på en mic-preamp med rör.

Usch vad jag känner mig gnällig när det låter så bra om helheten. :o

--- Slut citat ---

:lol: Ja men nu var det väl själva...! Haha, det är okej att du gnäller! Helt rätt där, det var Örjans sång som spökade, precis, unpluggedversionen är ju från förra mixen, så jämför man där hör man skillnaden mot för nu. Vet inte om det är själva rösten, mick eller preamp. Jag håller inte med dig att det blev lamt, jag tycker snarare att det blev skönt sound nu, men smaken är ju olika såklart  :) Jag ska vidarebefordra till Örjan så får vi se om han vill skruva nåt mer på mixen eller om han känner sig nöjd såhär. Det är bra att du hojtar till! Tack för att du följde låten och lyssnade igen!

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion