Forum > Färdiga produktioner

Örjan & Åsa - Look what I've been missing

<< < (4/6) > >>

Åsa:

--- Citat från: equality skrivet 01.06.2009, 23:00:35 ---Jäddrar vad jag är svag för denna melodiösa, smeksamma pop. Refrängen är ju så catchy!  :D Lyssnar på unplugged-versionen just nu och det skulle kunna vara en demo för gamla Sonny and Cher  (jo jag vet att jag har mossiga referenser). Searchers är väl en annan. Svinbra! Vilka snygga stämmor. Och vad mollackorden sitter perfekt. Lyssnar nu på den "elektrifierade" versionen. Tycker den sitter perfekt också även om jag inte gillar den kraftiga kompressionen. Bra slut och kul början som om någon styr i köket och hör låten på radion och det är den värd!

--- Slut citat ---

Härligt att höra!
Det kommer en mjukare version av den "elektrifierade" :D , jag har fått en ny version nu som låter mycket bättre men det ska ev filas lite till på den så jag uppdaterar när den är klar. Mossiga referenser eller inte, så länge det är positiva tongångar så är jag glad  :D Kul att du nämner den där unpluggedversionen, den gillar jag skarpt!

Tack!

Åsa:
Nu har jag lagt upp en ny version, NU är den klar! TACK för påpekandet om ljudet, helt rätt och nu åtgärdat.
Låten är klar  :D

asti:
Fin duett och mysig låt! Ni sjunger riktigt bra båda två och körerna är jättesköna!
Vad gäller dynamiken, som någon annan nämnde, kanske det inte händer så mycket, men den funkar bra för mig som en soft poplåt, som stryker medhårs!
Snygg produktion - tycker det här mycket väl kunde spelas på radio.
Saknar bara dragspel och en dyster text!  :D
/Asti

Åsa:

--- Citat från: asti skrivet 02.06.2009, 13:43:18 ---Fin duett och mysig låt! Ni sjunger riktigt bra båda två och körerna är jättesköna!
Vad gäller dynamiken, som någon annan nämnde, kanske det inte händer så mycket, men den funkar bra för mig som en soft poplåt, som stryker medhårs!
Snygg produktion - tycker det här mycket väl kunde spelas på radio.
Saknar bara dragspel och en dyster text!  :D
/Asti

--- Slut citat ---

Hej Asti! Kul att du gillar det här! Tack för allt beröm, det är en fröjd att sjunga duett med Örjan, verkligen! Nej, dynamiken kanske det inte händer så väldans mycket med, men det behöver det ju inte göra i alla låtar tycker jag, nån låt här och där kan hållas enkel. Det sitter fint emellanåt tycker jag  :) Gärna radio, hehe, vore ju kalaskul det!
Du och ditt dragspel  ;)

Dividend:
Hey hey Åsa..

Jo men detta är ju trevlig och gullig musik. ;) Bra sjunget av båda...

Är lite svag för (vissa) låter i den här stilen... Tack vare att versen är så medryckande så sparar jag ned den :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion