Kontrollrummet

Var hittar man ny spännande musik?

gäst · 39 · 8971

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
[off-topic]Nu ska vi se... Jo, off topic-knappen funkar fortfarande. :rolleyes:[/off-topic]

Man vill ju helst ha klarhet i allt och inga lösa trådar hängande kvar!
Hur ska man kunna njuta av Release me om man inte vet vem som körde bilen?
Per min bäste vän kanske? Eller var det han som satt där bak?
Troligen var det Erik Carlsson....?

"på taket"?
Ja, och i bilen satt Pat Moss, så det var nog Stirling som körde!


DåligtGehör

  • Gäst
Richie Havens var jag helt omedveten om och han gör låtarna till sina egna på ett skönt sätt. En helt annan here comes the sun. Smått aggressivt "slarvig" istället för finstämt. Bra tips! EST blev jag av någon anledning relativt sent medveten om men som du säger så gör de något eget och helt speciellt. En grupp jag skulle vilja ha hört live.

Widmark har jag nog bara hört någon gång på tv men inte fastnat för ännu i alla fall. Men när man är inne på piano och sång så måste man nämna den gamla topp-plattan Fairytales med Radka Toneff & Steve Dobrogosz. En helt speciell skiva med Radkas sköna röst och Steve Dobrogosz klichébefriade piano. Jag vet ingen som kan hitta balansen med en sångerska som han. Varken för mycket eller för lite och Steve tillsammans med Radka är när det är som bäst.

Tyvärr låter videon nedan lite halvdåligt, lite bättre att följa länken
&fmt=18



asti

  • Gäst
Richie Havens var jag helt omedveten om och han gör låtarna till sina egna på ett skönt sätt. En helt annan here comes the sun. Smått aggressivt "slarvig" istället för finstämt. Bra tips! EST blev jag av någon anledning relativt sent medveten om men som du säger så gör de något eget och helt speciellt. En grupp jag skulle vilja ha hört live.

Widmark har jag nog bara hört någon gång på tv men inte fastnat för ännu i alla fall. Men när man är inne på piano och sång så måste man nämna den gamla topp-plattan Fairytales med Radka Toneff & Steve Dobrogosz. En helt speciell skiva med Radkas sköna röst och Steve Dobrogosz klichébefriade piano. Jag vet ingen som kan hitta balansen med en sångerska som han. Varken för mycket eller för lite och Steve tillsammans med Radka är när det är som bäst.

Tyvärr låter videon nedan lite halvdåligt, lite bättre att följa länken
&fmt=18


Du måste framför allt kolla Richie Havens tolkning av Strawberry Fields Forever! Eller av Dylans Just Like a Woman från Woodstockfestivalen (tror jag)!
Har hört talas om Radka Toneff och framför allt Steve Dobrogosz, men hört väldigt lite. Det ska kollas upp lite bättre!
Ett tips i den genren är Jakob Karlsson och Lina Nybergs album Temper!
Tack för dina tips!
/Asti


asti

  • Gäst
Richie Havens var jag helt omedveten om och han gör låtarna till sina egna på ett skönt sätt. En helt annan here comes the sun. Smått aggressivt "slarvig" istället för finstämt. Bra tips! EST blev jag av någon anledning relativt sent medveten om men som du säger så gör de något eget och helt speciellt. En grupp jag skulle vilja ha hört live.

Widmark har jag nog bara hört någon gång på tv men inte fastnat för ännu i alla fall. Men när man är inne på piano och sång så måste man nämna den gamla topp-plattan Fairytales med Radka Toneff & Steve Dobrogosz. En helt speciell skiva med Radkas sköna röst och Steve Dobrogosz klichébefriade piano. Jag vet ingen som kan hitta balansen med en sångerska som han. Varken för mycket eller för lite och Steve tillsammans med Radka är när det är som bäst.

Tyvärr låter videon nedan lite halvdåligt, lite bättre att följa länken
&fmt=18