Kul med fler svar!
Harmonica Mike:Kul att du gillar det! Nä, det finns ju mycket att göra på den här. Tror också på iden om att sänka tempot. Satt och plockade på den lite idag och det verkar redan bättre. Får bara få det plats ordentligt sen. Bra att texten känns ok för dig! Kanske ändå kompromissar lite om jag känner att det blir bättre på en del ställen...har redan lite ideer som kan fylla ut låten sen, men det återstår att höra om det funkar...får se om jag behöver ta hjälp av andra musiker också för att få till den. Melodier har jag gott om i skallen, men jag har inte färdigheter i att spela en del av de instrument som säkert skulle passa in här.
Karl:70-tal och latinamerikanskt låter najs! Får se om jag kan bevara den känslan på kommande verre isf!

Ja, håller med om vevandet. Det får nog bli lugnare plock och möjligtvis något vev-parti om det passar någonstans, men tempot ska ju helt klart ner för att få den rätta känslan märker jag. Får se om mina ideer kan komma att funka sen. Ska bli intressant att höra om jag kan få till det med all bra feedback jag fått här!
Emulator:Gött att texten funkar för dig! Ja, den frasen går ju bra ihop med sångmelodin iaf. Kändes passande till en början, men jag får se om jag ändå ska göra något annat där sen...både gillar det och blir tveksam...har ju tid på mig att fixa till det isf. Ja, guran får jag allt fixa till. Får se när jag kan göra en bättre inspelning. Har ju lite ont om tid och plats, men det kommer nog.
Rattlesnake:Gött att höra! Ja, jag märker att det kan vara både positivt och negativt det här med texten. Kul att den går att tolka, men samtidigt har jag ju en tanke och ett budskap som kanske inte når fram på bästa sätt...äh, vafan, kanske ändå funkar...får fundera över det.

Kul att du gillar ackordväxlingarna! Ja, jag fick ett tips från Wernborg om jag inte minns fel...ska kanske testa det eller nåt annat som tar fram refrängen mer. Ja, det får nog bli en ny version på den här...är bara en tidsfråga, skulle jag tro.
Skönt att dialekten funkar. Har varit lite orolig att Göteborskan ska bryta av allt seriöst och göra det ironiskt istället...Ja, den är ju lite inspirerad av protestvisor även om jag inte vill ha den helt politisk, utan kanske mer känslomässig...men det finns ju samtidigt ett politiskt ifrågasättande.
Tusen tack ska ni alla ha för bra feedback!

Det är värt enormt mycket!