Forum > Färdiga produktioner
Guran - Guran Mingel
Ola:
Låtnamn:Mingel
Artist.Ola j
Genre:Blues Rock Jazz
Prod/mix: Ola j
Inspelnings år:2009
Format:mp3:a
Lägger upp en ny mix av en instrumental låt i färdig demo
vore kul om någon vill jämföra mot den halvfärdiga
och tycka till om det har blivit någon förbättring
Mvh Guran
Harmonica mike:
Tjabba Ola.
Rätt skönt stycke detta,paralell körde båda filerna.Inte så stora variationer dom emellan,rättare sagt,jag hörde ingen skillnad.
Snygga guror som vanligt.Mixen rätt "roomig",men det passade låten fint.Lite drömskt så där.
Hammond temat tyckte jag tog över lite i mitten där nånstans.Guran är ju vansinnigt läcker och orgel liret når inte upp till samma standard.Funkar ju givetvis i låten,men jag hade föredragit den lite lägre så guran kryper fram mera.Smaksaker givetvis,i övrigt snyggt arrat och lirat.
Mvh
Mike
asti:
Snygg produktion och fin mix och riktigt skön gitarr, gillar speciellt avsnittet 88-94 sek och samspelet med trummorna där!
Tycker nog lite som HM att orgeln kanske ligger aningen högt i mixen!
Hörde ingen speciell skillnad mellan versionerna - möjligen att cymbaler/hihat låg lite högre i den förra...?
Kan tyvärr inte uttala mig om huruvida den ena är bättre än den andra! Låter bra båda!
Eddi:
Jag hör definitivt en skillnad - du har lyckats få bort bergväggsreflexerna och tagit dig ut på stora scenen i naturen. - Skitbra låt och rätt room nu.
Eko
Åsa:
En skön låt måste jag säga även om den inte är min typ av musik, mixen är jättefin, vilken rymd.
Det enda jag kan gnälla på är att det spricker lite lite under introt, där det drar igång liksom..
Men det kanske man kan låta passera, ingen har nämnt det heller såg jag.
Bra jobb!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida