Kontrollrummet

Avslappnad - Pärlspont (skiss)

gäst · 13 · 1661

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Håller på att bygga igen och efter en hel dags sågande och spikande av pärlspont så blev denna lilla skiss till.

Pärlspont

Är den fortsättningsbar?


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Hej du!

Det här låter ambient och vackert! Sånt som är skönt att ligga och slappa till. Lyssnar i dålig monohögtalare på jobbet nu, så jag får kanske återkomma om ljudet...misstänker att det kanske är en grund och att du vill lägga på nåt mer sen? Svårt att säga, men det känns som att något saknas i låten...kanske någon soft kör eller något annat som fyller ut det hela lite mer...vad har du själv för funderingar? Mycket vackert ihopsnickrat såhär långt iaf!  :)

Tack ska du ha!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare JT.

Jag satte på detta,kokade lite kaffe och glömde bort att jag startat din fil..Sitter och väntar på gura polaren i studion och fördes drömmande iväg av ditt alster.Riktigt skönt detta alltså.
Tål att lyssnas på fler gånger definitivt.Kul att du har fått ordning på din inspelnings gear.

Keep ém comin´.

Mvh
Mike


Avslappnad

  • Gäst
Hej du!

Det här låter ambient och vackert! Sånt som är skönt att ligga och slappa till. Lyssnar i dålig monohögtalare på jobbet nu, så jag får kanske återkomma om ljudet...misstänker att det kanske är en grund och att du vill lägga på nåt mer sen? Svårt att säga, men det känns som att något saknas i låten...kanske någon soft kör eller något annat som fyller ut det hela lite mer...vad har du själv för funderingar? Mycket vackert ihopsnickrat såhär långt iaf!  :)

Tack ska du ha!

Tack själv Leif! :) Det är nog en grund i första hand, ja men en ganska utvecklad grund. Du har nog rätt i att någon slags krydda saknas, vad det är får jag komma på eller så får någon annan säga till... ;)

Tjenare JT.

Jag satte på detta,kokade lite kaffe och glömde bort att jag startat din fil..Sitter och väntar på gura polaren i studion och fördes drömmande iväg av ditt alster.Riktigt skönt detta alltså.
Tål att lyssnas på fler gånger definitivt.Kul att du har fått ordning på din inspelnings gear.

Keep ém comin´.

Mvh
Mike

Tack HM för kaffet höll jag på att skriva, menar förstås lyssning och FB. :) (Ska kaffet vara i från början eller ska det läggas i när det väl kokar? )

Kul att du diggar men det är fortfarande datorns tangentbord (Q2W3ER5T6Y7UI) och Soundblasterkortet som jag kör på. ;) Med en latency på 400ms eller något. Dock tar jag mig tid att justera volym och velocity i efterhand, vilket gör mycket för dynamiken.

Studion kommer att dröja till efter sommaren, minst.


asti

  • Gäst
Ja, du gör verkligen skäl för namnet, känns lite som man var hos massören när man hör detta!  :)
Nej skämt åsido - kan tänka mig en klassisk gitarr som kommer in och plockar lite försiktigt eller kanske ett akustiskt piano för att förstärka den "softa" känslan!
En cello är ju heller sällan fel, men kanske inte är det första jag kommer att tänka på. Går säkert att bygga vidare på detta!


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Låter snyggt och som om man sveper över en sommaräng med timotej och diverse maskrosfrön yrande kring öronen. Luftigt och fint!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En skön nattalåt du har fått till, ja du gör skäl för ditt nicknamn! :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
låten eller stycket kanske ma skall säga funkar riktigt bra gillar när synt svepet kommer in.
låt namnet är faktiskt skit bra...

tony
att leva är att dö


Avslappnad

  • Gäst
Hallå boysen, vad kul att ni gillar! :) Tack för lyssning och kommentar! :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Aldrig har väl ett tangentbod låtit så tjusigt :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Riktigt skön att lyssna på, otroligt att du kan få till det med vanligt tangentbord och den latencyn :P Det blir inte så tempsnabba låtar man gör då, antar jag...

Låten känns visst påbyggnadsbar, jag känner att den kan skifta form och öka i intensitet ca 10s innan den tar slut i nuvarande form (jag ser inte tidsangivelsen i min spelare), och kan pågå någon minut till. Någon typ av slagverk kanske, mörkt men inte alltför starkt , för att accentuera rytm?

Gillar hur tvärflöjten så otvunget och naturligt leker en melodi stycket igenom. :)
DON'T PANIC


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra jobbat!!

Nämen..lite mer har jag att säja om det här..att det känns kontemplativt och avslappnat..skönt..men skulle inte ha nåt emot lite mörkt dovt stråk...alt..eller cello..skulle sitta fint här :)
Då blir det ännu bättre!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
det låter som stämningskapande filmmusik i mina öron.. tjusigt
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa