Forum > Demolåtar
Låtskiss - Wipe them out
SvartSaft:
Tack för alla svar! :-)
St Anger? Kanske det är den "ploppiga" virveln som gör att det låter som den? :rolleyes:
Angående den ploppiga virveln - till och med frugan kommenterade låten med "ska det verkligen låta sådär "bonk bonk bonk"???"! *skratt*
Det finns faktiskt bas inspelad, men jag har svårt att mixa in det. Ska försöka mixa annorlunda.
Sen vad det gäller hi-haten så tycker jag det är grymt svårt att få det att låta bra när det går i såpass snabbt tempo. Blir väl kanske för kort mellanrum mellan samplingarna? Hur kan man lösa det? Nån som har några tips?
Mutz:
Tycker det låter riktigt nice detta. Sången är ju perfa för låten. Skulle dock inte vilja ha så mycket reverb på den. Känns så väldigt långt bort. Men skön låt. Med en ljudbilden som överlag känns helt rätt för låten.
lonewind:
--- Citat från: SvartSaft skrivet 24.04.2007, 09:18:38 ---Sen vad det gäller hi-haten så tycker jag det är grymt svårt att få det att låta bra när det går i såpass snabbt tempo. Blir väl kanske för kort mellanrum mellan samplingarna? Hur kan man lösa det? Nån som har några tips?
--- Slut citat ---
Vad har du för trumplugg? EZdrummer brukar funka sabla bra. Och i det här fallet deras expansion Drumkit From Hell
Sen en enkel grej som brukar hjälpa lite är att justera velocityn så att slagen inte är exakt lika hårda hela tiden.
Emulator:
--- Citat från: lonewind skrivet 25.04.2007, 13:07:37 ---
--- Citat från: SvartSaft skrivet 24.04.2007, 09:18:38 ---Sen vad det gäller hi-haten så tycker jag det är grymt svårt att få det att låta bra när det går i såpass snabbt tempo. Blir väl kanske för kort mellanrum mellan samplingarna? Hur kan man lösa det? Nån som har några tips?
--- Slut citat ---
Vad har du för trumplugg? EZdrummer brukar funka sabla bra. Och i det här fallet deras expansion Drumkit From Hell
Sen en enkel grej som brukar hjälpa lite är att justera velocityn så att slagen inte är exakt lika hårda hela tiden.
--- Slut citat ---
Tror till och med det finns en funktion för att slumpa ut variationer?
Dividend:
Gosig låt! Gör den färdig!
Är det blackmetal? Eller vad fasen är det? Ett tag sen jag köpte bm, och lyssnar bara på gamla sådana skivor i dag... (Mayhem, MArduk osv)
Kommer ju nya genrer hela tiden. DOck inte som i trance-träsket som tur är ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida