Forum > Färdiga produktioner
Dislife - I Want To Go Home (original)
Tokai:
Har hört den förut. Gillar den igen! Minns att jag då skrev att i verserna (speciellt) liknar det en 60-tals hitmaskin som jag glömt bort namnet på. Han var tänkt att ingå i The Wilberys eller vad dom hette, med G Harrison, T Petty, Bob Dylan. Men han dog. Vad hette han? Hjälp mig!
Fast mer burdust nu? Vet inte. Synd i så fall. Hyfsat bra poplåt måste jag säga. Refrängen sitter som där den ska. Men manglandet av gitarrer förstör lite, i mina öron. Lite för mycket Kent (om jag inte är ute och cyklar)
Fredrik Karlsson:
--- Citat från: Tokai skrivet 14.04.2007, 17:10:54 ---Har hört den förut. Gillar den igen! Minns att jag då skrev att i verserna (speciellt) liknar det en 60-tals hitmaskin som jag glömt bort namnet på. Han var tänkt att ingå i The Wilberys eller vad dom hette, med G Harrison, T Petty, Bob Dylan. Men han dog. Vad hette han? Hjälp mig!
Fast mer burdust nu? Vet inte. Synd i så fall. Hyfsat bra poplåt måste jag säga. Refrängen sitter som där den ska. Men manglandet av gitarrer förstör lite, i mina öron. Lite för mycket Kent (om jag inte är ute och cyklar)
--- Slut citat ---
Roy Orbinson var med på första plattan men på andra plattan hade han tyvärr redan avlidit, var det han du menade?
Tokai:
Nej.
Personen jag söker var tänkt att bli medlem.
Kom på det nu: Del Shannon
Från Wikipedia:
Del Shannon var en av pop-pionjärerna. Han slog igenom 1961 med låten Runaway som hamnade överst på den amerikanska Billboard-listan. Typiskt för Shannon var hans falsettröst och förkärleken för att stoppa in ett mellanspel på elektronisk orgel i många låtar. Del Shannon hade de följande åren hits som t.ex. Little Town Flirt, Hats Off to Larry och Keep Searching (We'll Follow the Sun).
Shannon träffade The Beatles i England 1963 och hörde dem framföra From Me To You. Spelade in en egen version av låten som gavs ut i USA, vilket blev första gången en Beatleslåt placerade sig på de amerikanska listorna.
Shannons listplaceringar upphörde under 1960-talets andra hälft, men han var fortfarande populär i framförallt England och Australien.
1981 hade han en mindre hit med Sea of Love som ursprungligen var en hit för Phil Phillips 1959. Det efterföljande albumet Drop Down and Get Me producerades av Tom Petty.
Under påverkan av antidepressiva tabletter begick han självmord genom att skjuta sig med ett 22-kalibrigt gevär 1990.
mahan:
Åuuumaiigaad! :lol:
Ni e allt härliga grabbar! Allvaret lixåm skiiner genom era kommentarer :)
Men glöm int att vi ligger på KR! :D
h. Johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida