Kontrollrummet

emser- Arc_Angels

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Hej hej,
Som vanligt förväntar jag mig inga kommentarer. :unsure:

LÅTNAMN: Arc_Angels
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: Gammeltestamentlig worldmusic
LÅTLÄNGD: 4:50
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 26.05.2009, 14:07:21 by emser »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Anders.

Jo du brukar slinka igenom rätt fort från första sidan,men jag såg din komment på mitt och Gurans samarbets projekt - så jag återgäldar.Med tanke på dina mixkunskaper så har du mycket att säga,synd att du inte ger KR lite tid bara,,Men men,nu skall jag inte vara sån  :)
För egen del så hämmar för mycket KR:ande mina egna produktioner,men det är smällar man får ta.Fördelen är när man lägger upp nåt nytt,då rasslar det in kommentarer och sågningar  :D

När detta drog igång så fastnade jag för det schyssta soundet först,sen när "indian" kören drog igång var jag fast.Yber djävla skönt detta!
Förmodligen medveten "falsk" sång stundtals och mera mot slutet.,så jag hakar inte upp mig på det.Mix och lir toppklass!

Vette fanken Anders,om inte är det bästa jag hört från ditt håll?

Jo det är det,sejvar givet detta.

Mången tack.

Mvh
Micael


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Helt allvarligt så har jag ytterst knappa mixkunskaper.
Skruvar i stort sätt aldrig på några rattar utan tar bara ett preset och sen får det bli som det blir.

Faktum är att jag har väldigt lite att komma med när det gäller musikproduktioner.

Ok, nog om det.

Kul att du gillar låten. Hoppas den kommer till glädje och inspiration.

/Anders


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Låte snyggt och polerat och välsnajdat rakt igenom. Fick lite feelings av Peter Gabriel (inte ängeln) mellan varven....

Petigt, men heter inte "Ärkeänglar" "Archangels" på utrikiska?

skit samma - snyggt snickrat!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har en liten synpunkt och det handlar om de första sekunderna - jag tycker du ska in med synten från 1.1.1 Lite häftigt med felsoundet på sången funkar skitbra hur kommer man på något sådant? Om du nu inte har några mixkunskaper så får man väl anse att det är något naturligt som du har - mycket avundsvärt. Du vet hur du vill att det ska låta och så gör du så Bra vi skulle gärna vilja ha din input på hur det går till - jag gissar att du hör grejer i andras låtar som du anser som självklara att man borde gjort istället - ta det därifrån.
Låten är som dina övriga helskön och det du har förutom det bra proddandet din röst som är som klippt och skuren för det du gör. Vore kul att höra om du har något mål med din musik.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Avslappnad

  • Gäst
Det här diggar jag! :) Börjar med blipp-blopp för att sedan glida över till mer poprock/world. Snygg sång! :)

Schyssta körer med syntblipp i bakgrunden. Du har fått till ett otroligt snyggt häng i rösten, väldigt förtjust i det. :)

Sammantaget, skitsnyggt! :D (tycker jag)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Skönt lunk i den här, men vad menas med "Gammeltestamentlig "? Kan det liknas vid fundamentalistisk?

När man hör en sån här bra låt bryr jag mig inte så mycket om tidigare kritik ang engagemang i andras låtar. Inkonsekvent, visst, men det får man väl va ibland. :)
Kanonbra sång som vanligt och arret känns omväxlande. Men vad jag saknas är nåt utomeuropeiskt instrument (och inte bara syntar), gäller också percussion. För det är ju Worldmusic?


asti

  • Gäst
Det här är riktigt bra! "Refrängen" är skitsnygg med bra tryck och kanonfin sång! Tycker kanske avsnittet i början innan trummorna kommer in kunde kortas ner något!
Partiet 216 - 224 sek hänger jag inte riktigt med i harmonierna, men det är ju mitt problem!  :)
Produktiom/mix är kalasbra, speciellt dynamiken, att du får till det där "extratrycket" i "refrängen"!
Visste förresten inte att Peter Gabriel var en ärkeängel, för det är väl han du sjunger om?  :D


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej! Väldigt snygg låt det här, jag är så imponerad över ljudet du får till jämt! Refrängerna är kanonbra och du har en väldigt bra röst. Nu ligger den här låten på färdiga så du kanske inte donar mer med den men en grej som förtog lite för mig var det där "trumljudet" (som sprakar lite, jag har inget bra ord för vad det är haha) takten till vänster som ligger med hela tiden. Det är för hög nivå på den. Tog över verserna, ligger bra i refrängen. Jag fick tvinga mig att försöka att inte ha allt fokus på den. Sänk den så är låten tipptopp sen tycker jag  :) Kanske en ren smaksak-grej men jag tänkte nämna det iallafall.
(det kanske blir väldigt påtagligt eftersom jag lyssnar i lurar men det ska ju funka det med..)

Superskön låt!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Låte snyggt och polerat och välsnajdat rakt igenom. Fick lite feelings av Peter Gabriel (inte ängeln) mellan varven....

Petigt, men heter inte "Ärkeänglar" "Archangels" på utrikiska?

skit samma - snyggt snickrat!


Jag tror baske mej att du har rätt, Archangels skall det vara.

Kul att du gillar.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Har en liten synpunkt och det handlar om de första sekunderna - jag tycker du ska in med synten från 1.1.1 Lite häftigt med felsoundet på sången funkar skitbra hur kommer man på något sådant? Om du nu inte har några mixkunskaper så får man väl anse att det är något naturligt som du har - mycket avundsvärt. Du vet hur du vill att det ska låta och så gör du så Bra vi skulle gärna vilja ha din input på hur det går till - jag gissar att du hör grejer i andras låtar som du anser som självklara att man borde gjort istället - ta det därifrån.
Låten är som dina övriga helskön och det du har förutom det bra proddandet din röst som är som klippt och skuren för det du gör. Vore kul att höra om du har något mål med din musik.

Eko

I.I.I är nog avskriven vid det här laget, dags för nya ljud :)
Jag vet inte hur jag vill att det skall låta utan det bara låter som det blir, men visst, du har naturligtvis en poäng.
Har inget mål med truddelutterna förutom att samla på hög.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Det här diggar jag! :) Börjar med blipp-blopp för att sedan glida över till mer poprock/world. Snygg sång! :)

Schyssta körer med syntblipp i bakgrunden. Du har fått till ett otroligt snyggt häng i rösten, väldigt förtjust i det. :)

Sammantaget, skitsnyggt! :D (tycker jag)
Kul, jag blev faktiskt ganska nöjd själv denna gång.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Skönt lunk i den här, men vad menas med "Gammeltestamentlig "? Kan det liknas vid fundamentalistisk?

När man hör en sån här bra låt bryr jag mig inte så mycket om tidigare kritik ang engagemang i andras låtar. Inkonsekvent, visst, men det får man väl va ibland. :)
Kanonbra sång som vanligt och arret känns omväxlande. Men vad jag saknas är nåt utomeuropeiskt instrument (och inte bara syntar), gäller också percussion. För det är ju Worldmusic?
Härligt, själv är jag konsekvent inkonsekvent. :)
Det gammeltestamentliga är texten (slaveri i Egypten) och world är inuitkören som stånkar på emellanåt.
Lägger strax upp en ny version med mer percussion.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Det här är riktigt bra! "Refrängen" är skitsnygg med bra tryck och kanonfin sång! Tycker kanske avsnittet i början innan trummorna kommer in kunde kortas ner något!
Partiet 216 - 224 sek hänger jag inte riktigt med i harmonierna, men det är ju mitt problem!  :)
Produktiom/mix är kalasbra, speciellt dynamiken, att du får till det där "extratrycket" i "refrängen"!
Visste förresten inte att Peter Gabriel var en ärkeängel, för det är väl han du sjunger om?  :D

Ny version nu, hoppas att harmonierna funkar bättre nu.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Hej! Väldigt snygg låt det här, jag är så imponerad över ljudet du får till jämt! Refrängerna är kanonbra och du har en väldigt bra röst. Nu ligger den här låten på färdiga så du kanske inte donar mer med den men en grej som förtog lite för mig var det där "trumljudet" (som sprakar lite, jag har inget bra ord för vad det är haha) takten till vänster som ligger med hela tiden. Det är för hög nivå på den. Tog över verserna, ligger bra i refrängen. Jag fick tvinga mig att försöka att inte ha allt fokus på den. Sänk den så är låten tipptopp sen tycker jag  :) Kanske en ren smaksak-grej men jag tänkte nämna det iallafall.
(det kanske blir väldigt påtagligt eftersom jag lyssnar i lurar men det ska ju funka det med..)

Superskön låt!

Tack Åsa,
Nu har jag sänkt irritationsmomentet.

/And


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Skön låt, svängigt, fick lite samiska vibbar med 'hej' körerna, låter väldigt bra, kanske skall man själv börja köra mer presets :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter som nån radioklar låt. Inte jättespännande men förbaskat trallvänligt. Hej yea! Fastnade direkt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hej din gamla halstablett.  :D Fast du låter inte som om du behöver en sån tvärtom. Känner igen din delayade synthstompiga musik direkt och den sköna sången och stämmorna. Allt sitter ju som alltid. Dansvänlig låt med skön refräng. Kunde nog kortas något men annars håller jag med om radioklar. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Låter som nån radioklar låt. Inte jättespännande men förbaskat trallvänligt. Hej yea! Fastnade direkt!

Kul :)
Etern nästa.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Hej din gamla halstablett.  :D Fast du låter inte som om du behöver en sån tvärtom. Känner igen din delayade synthstompiga musik direkt och den sköna sången och stämmorna. Allt sitter ju som alltid. Dansvänlig låt med skön refräng. Kunde nog kortas något men annars håller jag med om radioklar. 

Tjeeenare eq!

Jag har blivit med hemmastudio och börjat fnula igen.

/And