Forum > Färdiga produktioner
emser- Arc_Angels
Avslappnad:
Det här diggar jag! :) Börjar med blipp-blopp för att sedan glida över till mer poprock/world. Snygg sång! :)
Schyssta körer med syntblipp i bakgrunden. Du har fått till ett otroligt snyggt häng i rösten, väldigt förtjust i det. :)
Sammantaget, skitsnyggt! :D (tycker jag)
Tokai:
Skönt lunk i den här, men vad menas med "Gammeltestamentlig "? Kan det liknas vid fundamentalistisk?
När man hör en sån här bra låt bryr jag mig inte så mycket om tidigare kritik ang engagemang i andras låtar. Inkonsekvent, visst, men det får man väl va ibland. :)
Kanonbra sång som vanligt och arret känns omväxlande. Men vad jag saknas är nåt utomeuropeiskt instrument (och inte bara syntar), gäller också percussion. För det är ju Worldmusic?
asti:
Det här är riktigt bra! "Refrängen" är skitsnygg med bra tryck och kanonfin sång! Tycker kanske avsnittet i början innan trummorna kommer in kunde kortas ner något!
Partiet 216 - 224 sek hänger jag inte riktigt med i harmonierna, men det är ju mitt problem! :)
Produktiom/mix är kalasbra, speciellt dynamiken, att du får till det där "extratrycket" i "refrängen"!
Visste förresten inte att Peter Gabriel var en ärkeängel, för det är väl han du sjunger om? :D
Åsa:
Hej! Väldigt snygg låt det här, jag är så imponerad över ljudet du får till jämt! Refrängerna är kanonbra och du har en väldigt bra röst. Nu ligger den här låten på färdiga så du kanske inte donar mer med den men en grej som förtog lite för mig var det där "trumljudet" (som sprakar lite, jag har inget bra ord för vad det är haha) takten till vänster som ligger med hela tiden. Det är för hög nivå på den. Tog över verserna, ligger bra i refrängen. Jag fick tvinga mig att försöka att inte ha allt fokus på den. Sänk den så är låten tipptopp sen tycker jag :) Kanske en ren smaksak-grej men jag tänkte nämna det iallafall.
(det kanske blir väldigt påtagligt eftersom jag lyssnar i lurar men det ska ju funka det med..)
Superskön låt!
emser:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 20.05.2009, 00:13:43 ---Låte snyggt och polerat och välsnajdat rakt igenom. Fick lite feelings av Peter Gabriel (inte ängeln) mellan varven....
Petigt, men heter inte "Ärkeänglar" "Archangels" på utrikiska?
skit samma - snyggt snickrat!
--- Slut citat ---
Jag tror baske mej att du har rätt, Archangels skall det vara.
Kul att du gillar.
/And
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida