eh, larvigt.
jag lyssnar ofta på alster från kontrollrummet, tyvärr är det inte allt för ofta jag blir impad.
Ofta låter det skit och jag är sådan att jag har svårt för att vara konstruktiv, då är jag hellre tyst.
Jag är inte tonårsrebelisk, verkligen inte, men denna disskusion handlade inte om hurvida jag kommenterar andras alster eller inte.
jag kan gärn börja göra det, men det kommer det vara en del hårda ord och domar, för skall jag vara ärlig så verkar alla tippa omkring på
tå härinne och bara säga snälla kommentarer till varandra, vilket är fel i min mening, tycker man att något är skit, så skall man säga det
kan man inte ta att någon tycker att det man gör är skit så skall man inte syssla med musik och verkligen inte lägga upp sig själv för kritisering på nätet.
Klart man inte skall vara elak, bara ärlig och om ni vill det kan jag vara det, men kom då ihåg detta.
Disskusionen handlade om hurvida jag PRESENTERADE mitt verk i början av tråden eller inte.
det är en helt annan sak och jag står ännu fast vid att presentation är helt helt helt orelevant.
Visst kan folk få presentera det dom gör, men jag skiter väl i om låten är inspelad -08 eller -09
och OM det nu skulle vara så att jag VERKLIGEN måste få veta vilket år (t.e.x) låten är ifrån så är det väl bara att fråga, eller?
Resten är ganska simpelt, tycker man det är bra säger man vad som är bra, tycker man är dåligt så säger man vad som är dåligt.
Jag refererar till denna tråd b.l.a
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=17053.0
där jag är helt ärlig och ställer en fråga varför personen i fråga lagt upp ett verk, då jag PERSONLIGEN tycker det låter apa och inte verkar vara särskilt genomtänkt.
Om han kom med en fråga i sitt inlägg t.e.x. Vad kan jag göra för att få bort bruset??) så hade jag kunnat tipsa honom, men herregud, den inspelningen (Rent tekniskt) skulle
kunnat vara gjord i Windows Ljudinspelare, vad vill han då ha bedömt? gitarrspelet? då säger jag tydligt, det tänker jag inte bedömma.
Senare i tråden fick jag skit för att detta minnsan är ett forum för alla. FINE, ett forum för alla, men det kall väl också vara ett forum för kritik av varandras demos?
och i detta fall tyckte jag att min fråga var berättigad, Varför la han upp detta? vad ville han ha bedömt? i inspelningsteknisk väg finns det ju inget med den produktionen som är bra
och inte särskilt mkt att säga eftersom det är en mick, i ett rum, med taskig akustik och ett brusande ljudkort.
Ni är allt lite larviga här inne ibland tycker jag..
ps. se aldrig på idol, dom är supertaskiga där....
.ds
ps2. sen finns det andra anledningar varför jag inte alltid vill skriva ut info om låtarna.
Det jag gör, är på den nivån att det efter seriös mix skulle kunna släppas på skiva (kanske inte symfonistycket =)
och då vill jag bra gärna inte att folk som medverkar på inspelningarna och bolagsmänniskor skall hitta låtarna här, ofärdiga
och med en massa kommentarer och öppet för allmänheten.
Om jag skriver info så snappar sökmotorer upp detta och det vill jag inte.