Forum > Färdiga produktioner
Kontrapunkt med Harmonica Mike - Pseudoblues
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.05.2009, 12:05:20 ---Ni har verkligen en bra inspelningsljud och sköna röster. Härligt att HM bjuder på en till (munspels-) röst.
HM, jag saknar dina kupade händer som kan agera wah-wah på munspelsrösten. Är det en teknik du önskat öva på och utveckla?
Förutom härliga röster är det ett skönt samarbete med skönt lir från alla instrument!
--- Slut citat ---
Lite OT först till Max:
Jo jag brukar lira så då det passar..Tänkte inte på det till denna låt dock..kanske hade varit grymt?
Sen lirar jag helst i min "Green Bullet",men en kabel har släppt så det måste lödas.Med den micken låter den teknik du beskriver riktigt fett! På denna körde jag genom SB1:an och rattade till soundet.
###################
Riktigt bra låt detta boys!
Skitkul att jag fick vara med och lira.Sången guld här,feeling så det stänker om det.Känslan är 100% blues,men låten är väl en akke rock låt..? Nog så finurliga ackord/hamrisar för att dra låten genom blues fållan :D
Hursomhelst,ohyggligt bra låt detta - sejvar denna för framtida njutning i stugan i sommar.
Hittar inga direkta mixeri funderingar,men jag skall lyssna in mig på låten så får vi se om jag "retar" mig på nåt :)
Mvh
Micael
flabb:
Härlig låt, låter bra, ljudmässigt lite "unpluggedkänsla", kom tänka på en dito med Alice in chains jag har i dvdhyllan (inte så lik musik). Oväntat slut, bra.
martinm:
Tycker soundet är bra och sången är riktigt bra.
Ni har fått till en bra mix av blues och nåt annat. Blues som bara är blues kan ju lätt bli lite tråkigt att lyssna på. Nähä, hade inget negativt eller särskilt konstruktivt att komma med. Gillas.
:P
SYNTH:
Bra sång och spel låter super najs om det snyggt boys! :)
Lådan:
Tror jag missat denna låt fram tills nu.
Grymt skön röst, skön musik & skön text.
Jag får vibbar av Nickelback, i alla fall vad jag tycker.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida