Kontrollrummet

Propellerheads Record...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Ingen VST/AU support? Stämmer det, någon som vet?

Hägge


freddy

  • Gäst
illa..

Någon som är sugen på "Record"? Har bara kollat på några enstaka videos, men det känns inte direkt som något unikt. Ännu en aktör på marknaden bara.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Att få ett emulerat SSL bord som Mainmixer e ju inte helt fel. Men för oss som använder mycket Mjuksynthar e de ju inte så bra kanske. Men att göra sin slutmix på verkar du ju vara svårslaget för oss icke analog outboard mumbo jumbo puritaner  :D


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
De kanske kommer sälja adons: NEVE färgning, Focusrite färgning etc. Kanske tom. Kanske tom. "semi" Protools 24bits färgning.

Bra ide tycker jag med att ha en färgande mixbuss. Kanske det borde vara något som man kan kopla bort dock.

hägge


Utloggad Hellback

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
  • Do it with conviction!
    • Visa profil
Har testat record ett tag nu och är väl så där impad.
Jag är ju gammal analogtekniker och tänkte att jag skulle känna mig hemma i Recordvärlden.
Och visst mixer delen är bra men att inte kunna använda vst-pluggar gör att det faller tycker jag. Det finns refills, visst, men det är svårt att se att man ska sluta använda alla de pluggar och grunkor som thirdpartyutvecklare meckar fram.

Visst är det brilliant att använda Record och Reason integrerat blir det oslagbart som låtskrivarskissblock.
Men sen kommer jag nog jobba färdigt produktionen någon annanstans. Ungefär som nu.
----------
Hellback - SpaceCommie