Kontrollrummet

Sångare sökes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej!

Ja..söker sångare eller möjligtvis sångerska till fantasifull musik...Är även öppen för samarbete. Influenser..Genesis, Camel, UK, Yes, Pink Floyd, Enya mm mm. Nätsamarbete kan ju funka..Du bör väl gilla musik som ligger lite utanför det kommersiella antar jag..
Håller annars till  söder om Stockholm, Tullinge.. Kul om du spelar gitarr oxo! B) Skicka gärna demo! så tar vi det därifrån.....Kör Cubase 4.  / Hörs Clemens


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Typ kontaktannons, cool.

Hoppas du hittar nån med gemensamma referenser som har kvalitéer som (om möjligt) kan lyfta dig och din musikproduktion.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kontakannons... :D ja..om någon har några heta tips så kollar jag gärna in förstås....skall kolla runt lite på myspace.../C


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hoppas du hittar någon för dina låtar är otroligt bra. De som Carl har sjungit på är väldigt bra men du har en del instrumentala som skulle behöva en sångröst för att bli odödliga. Sen är det ju så att man gillar genren förstås  :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hoppas du hittar någon för dina låtar är otroligt bra. De som Carl har sjungit på är väldigt bra men du har en del instrumentala som skulle behöva en sångröst för att bli odödliga. Sen är det ju så att man gillar genren förstås  :D
Eko

Tjena Eko!

Tack för uppmuntrande ord.. :) själv befinner man sig i ett svart hål där inget låter bra just nu..hmm
men hoppas kunna hitta rätt så småningom.../C


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Inspirerande band du nämner. Synd att jag inte sjunger - det hade varit spännande! Hoppas att du hittar en "partner"!

Trist att du inte har "flow" nu men hade vi inte en tråd om det härom året? Vill minnas en massa uppmuntrande tips för att hitta ny inspiration...

Fast "saker har två sidor" (Kaipa)  :rolleyes: Vi kanske inte klarar av att vara inspirerade och kreativa hela tiden? Jag tror att man behöver små avbrott för att få nya intryck och utvärdera (ifrågasätta) det man gör och har gjort för att ta sig till nästa utvecklingssteg.

Lycka till!

/Jocke
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inspirerande band du nämner. Synd att jag inte sjunger - det hade varit spännande! Hoppas att du hittar en "partner"!

Trist att du inte har "flow" nu men hade vi inte en tråd om det härom året? Vill minnas en massa uppmuntrande tips för att hitta ny inspiration...

Fast "saker har två sidor" (Kaipa)  :rolleyes: Vi kanske inte klarar av att vara inspirerade och kreativa hela tiden? Jag tror att man behöver små avbrott för att få nya intryck och utvärdera (ifrågasätta) det man gör och har gjort för att ta sig till nästa utvecklingssteg.

Lycka till!

/Jocke

Tjena Jocke!

Tack!..jo som du säger..man går igenom massa faser...och har väl lärt mig genom åren att det går upp och ner..men kan aldrig riktigt förlika mig med när det går neråt.. :rolleyes: /C  ( Kaipa var bra! :) )


Avslappnad

  • Gäst
Hejdu. Som sagt annorstädes, när studion kommer upp igen, så hör jag av mig.  :)


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil

Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
off topic...men kaipa är ännu bättre nuförtiden. Jag har varit ett Kaipa fan sen mitten på 80talet, men den senaste (Angling Feelings) är den bästa dom gjort! ( I min smak alltså)
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hejdu. Som sagt annorstädes, när studion kommer upp igen, så hör jag av mig.  :)

 B) /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag testar gärna att sjunga lite.

En liten skiss kommer snart...har precis opererat ut en visdomstand, så just nu är man inte så kaxig../C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
off topic...men kaipa är ännu bättre nuförtiden. Jag har varit ett Kaipa fan sen mitten på 80talet, men den senaste (Angling Feelings) är den bästa dom gjort! ( I min smak alltså)

Ja..har inte lyssnat så mycket på Kaipa på senare tid..men var inne på myspace och måste hålla med..
låter kalas! :) /C


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
off topic...men kaipa är ännu bättre nuförtiden. Jag har varit ett Kaipa fan sen mitten på 80talet, men den senaste (Angling Feelings) är den bästa dom gjort! ( I min smak alltså)

Ja..har inte lyssnat så mycket på Kaipa på senare tid..men var inne på myspace och måste hålla med..
låter kalas! :) /C

Bättre förr!  B)

Den här till exempel:

Hur ska jag kunna förklara
hur det var att ha dig nära

Hela himlen sprack ut 
i ett bländande hav av ljus

Allt det sköna jag såg
blev vacktrast av allt - just då!

Mmmm  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google