Forum > Demolåtar

All the Time (to Spend with You)

<< < (3/3)

Bengan_gbg:
Tjena tony - det är lite fultrix med körerna - ligger lite försiktiga oktaveringar åt båda håll, och det kanske gör det lite onödigt svajjigt.....får se det som ett experiment helt enkelt. Att trummor o gitarrer låter bra är i a f en bra bit på vägen :) Tack!

Eddi:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 13.05.2009, 23:50:58 ---Eko: Du håller dig kvar vid Sabbath/November-referenserna?? ;) Det stämmer kanske att det genomsyrar det - å andra sidan tycker jag ju själv att det är ngn slags mitten av 80 med Accept i täten över gitarriffen...sen är väl det andra lite mischmasch av allt möjliit iofs.

--- Slut citat ---
Tror inte jag har sagt Sabbath nån gån gång däremot November. Men detta ger mig klara vibbar till 1971 och Sabbath första gången jag lyssnade till dom under ett visst rus och det var j-gt häftigt. Ingen bortförklaring här inte :D
Eko
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=jJlXTzSwLeY

Harmonica mike:
Tjabba Bengan.

Fett och tungt lir,sången lite lågt mixad.Sen tycker jag Tony har en point,sången är inte inne i låten.Lite reverb gör susen,scenerna skiljer sig åt.Mycke krut och soundifiering på gurorna,sången behöver samma omsorg mixmässigt.Virveln låter ez,inget fel med det men tunt.Köp "vintage" expansion kitet,betydligt fetare virvel bland annat..

Annars tipp topp,härligt ös!

Mvh
Mike

Bengan_gbg:
Eko: Nä du brukar peka på November, men det är väl det närmsta vi kommer Sabbath i den svenska skolan ;) War Pigs är grejer det...

HM: Nä, det blir inte mer reverb än såhär...men som sagt - jag är ganska enveten på det och trivs bättre med en rejäl dos delay.
Mixmässigt - så nä - det är ingen jätteomsorg. Har vintageexpansionen och den funkar fint till renare rock (den som jag brukar göra). Medvetet val med ursprungs-EZ som jag dock mestadels tycker låter apa.

Edit: Jag lät visst lite snäsig igår ser jag - inte alls min mening! Tack för god input HM!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion