Forum > Färdiga produktioner
Guitar 66 - Red House
Håkan Nilsson:
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Vår version av Jimis blues. Inspelat 1995.
Gurano:
Ja vad ska jag säga - en kanonblues av jimpan - en bra version av er, men personligen tyckte jag att ert guraljud var för brötigt, inte samma klara ljud som jimpans, vilket jag finner underbart hos Jimi
Gurano
Stolle:
Jag måste säga tvärtemot ovanstående att jag verkligen gillar gitarrljudet (och spelet). Dynamiskt och bra! Du har den goda smaken att gå ner i intensitet innan det blir "too much". Det är skönt att höra. Jag har lite svårt för sången. Det blir lite för gapigt i mitt tycke.
En tanke som slår mig när jag lyssnar är att det måste vara fruktansvärt tråkigt att vara den där kompgitarristen. Ham åste stå och fundera över morgondagens inköpslista på Konsum under de långa solona (eller kanske genom hela låten). Vilken otroligt okreativ syssla att bara fisa lite ackord sporadiskt, och lågt mixat, i bakgrunden. Tycker inte heller att kompgitarren tillför så mycket. Det hade räckt bra med bas och trummor bakom leadgitarren.
Håkan Nilsson:
När vi spelat live brukar kompgitarristen gå loss mycket mer på snabba icke shuffel låtar det är han bättre på än mig. Jag brukar ställa bort gitarren och bara sjunga och dansa så sköter han det där. Jag ska ladda upp nåt annat där han öser på mer...
Att försöka härma Jimis ljud fattar jag inte heller vitsen med. Ingen kan spela en tiondel av vad Jimi gjorde. De som försöker härma hans riff tycker jag är lite smått löjliga. Det går inte, och har ingen vits heller.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.05.2009, 22:45:47 ---Ja vad ska jag säga - en kanonblues av jimpan - en bra version av er, men personligen tyckte jag att ert guraljud var för brötigt, inte samma klara ljud som jimpans, vilket jag finner underbart hos Jimi
Gurano
--- Slut citat ---
Jag har nyss upptäckt att cdspelaren i laptopen (som jag skickat iväg ljudet med) låter ganska taskigt... På tex sången kan man höra ett fult casst bi-ljud. CDn låter mkt bättre i mina andra anläggningar.
Skit!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida