Forum > Färdiga produktioner

Örjan & Åsa - My inspiration

<< < (2/4) > >>

Åsa:
 :blink: :D Ja jädrar så olika man kan tycka, jag som tyckte det var så skön kontrast mellan leaden och kören! Men ja... ni är rätt rörande överens  :)! Nu vet jag inte om det kommer att skruvas nåt mer på låten men skulle det bli bättre tycker ni om leaden inte är lika torr? och kören backar lite? Om jag försöker förstå och komma till en slutsats?
Vad det gäller Ace of base så tycker jag om dom, så det är för mig goda vibbar, sen vet jag inte riktigt vart du hittar det i låten tokai men för mig är det i såfall positivt  ;)
I min tankevärld är det låten som sådan och killen som berättar/sjunger... sen ligger kören där som en lite dröm..och på slutet tar kören över.  Äh inte vet jag - lite susanne reutervarning där kanske  :D På min förklaring menar jag, men så känner jag.

(rättar mig, "tyckte om ace of base".. har nostalgi-lyssnat lite nu)

Tokai:
Var hittar jag lite av Ace of Base? - i refrängen, framför allt senare i låten

Eddi:

--- Citat från: Åsa skrivet 08.05.2009, 20:23:20 --- :blink: :D Ja jädrar så olika man kan tycka, jag som tyckte det var så skön kontrast mellan leaden och kören! Men ja... ni är rätt rörande överens  :)! Nu vet jag inte om det kommer att skruvas nåt mer på låten men skulle det bli bättre tycker ni om leaden inte är lika torr? och kören backar lite? Om jag försöker förstå och komma till en slutsats?
Vad det gäller Ace of base så tycker jag om dom, så det är för mig goda vibbar, sen vet jag inte riktigt vart du hittar det i låten tokai men för mig är det i såfall positivt  ;)
I min tankevärld är det låten som sådan och killen som berättar/sjunger... sen ligger kören där som en lite dröm..och på slutet tar kören över.  Äh inte vet jag - lite susanne reutervarning där kanske  :D På min förklaring menar jag, men så känner jag.

--- Slut citat ---

Alltså jag gillar kören men leaden borde ta ledningen ungefär så menar jag.Lite mer jäkla anamma från Örjan bara så reder det sig.
Eko

asti:
Ni sjunger ju verkligen bra - gillar speciellt partierna där Örjan nynnar! Solot som börjar ca 118 känns lite ostrukturerat och forcerat, medan det som börjar ca 131 är mer distinkt och fint! Det finns säkert en del i mixen som kan förbättras för att få en lite tydligare ljudbild, men jag tycker det funkar som det är!
Skön låt och som sagt, jättefin sång!

Aettan:
Jag gillar det iofs så låter det första nynnandet lite processat men det kan det väl få göra, kan vara lite konstnärligt så där eller?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion