Mera comments - hel nice!
Zorrow:
Jag kollar upp volymen på orgeln,städar nog lite i liret också då det haltar lite ibland.
Sången ja:Studio B1:a på den här,via en Mackie mixer rätt in.Ingen komprimering,stor vana från live uppträdande så jag vet när jag skall backa från micken.Jo förresten,en liten justering gjorde jag via automatisering..Ett rums reverb på mastern för hela bandet,that´s it.En kort fras är inklippt och körd via send på samma som mgurorna,dom har lite extra reverb.Sången är ju det jag kallar för "blarr",en första tagning för att hitta melodi och uttryck.Texten kommer på verre två.
Och jo,man får ångra sig

Lite till skall det bli på denna..Lägger nog in tvåan på munspelet
Eko:
Jo det var bra drag på grabbarna,hinner knappt med att svara..

Helt riktigt så har Håkan bidragit till att jag förenklade det hela lite och körde på känsla.I vanliga fall så försöker jag alltid komma från värsta bluesfållan,här är det rätt påin i brötet.Det sitter inte i antalet ackord som sagt

Rösten min,tja ett liv med lite(nåja)whiskey och cigarr ciggisar på det..Långa stämband,och ett 20 årigt harvande på cover scener - voila! Sjungit har jag gjort så länge jag kan minnas.Tyst några år under tidiga tonår av förståeliga skäl,märkliga oktavskutt då

Texten kommer senare,bara "blarr" detta för att hitta feelingen.Jo munspelet funkar för det mesta med en tagning,fast mer skall det bli av varan som hörs mot slutet.."Fippar" betyder flippar,höll på att missa ett möte då jag var ivrig att få upp låten,så det blev några stavfel här och där.
Världsklass..

tack för den Eko.
JT:
Oj,höll jag barnen vakna..Fast bra iofs,kanske nån av dom blir en bluesman/kvinna,det skall ju böjas tidigt det som skall bli rakt

Ja kanske jag är för blygsam..Men som jag vill att det skall låta,så låter bara munspelet och sången.Jag har en slidefantom i musiker kretsen på hemma plan,får se vad han säger..Roligast hade varit om nån av Gura KR:arna hade hakat på..vi får se om det.
Stolle:
Det ordnar sig med guran.Hakar nån på så lämnar jag utrymme för ett solo samt komp.Vi får se,jag måste göra klart arret,sen så..
Per:
Jo att lyssna på mina första text ide´r kan vara lite vanskligt.Läser man inte trådhuvudet så är man illa ute

Låtnamnet spikas för det mesta via blarret,märkligt..Känslan sitter där,vettig text så funkar det liiite bättre.Kul att du gillade orgeln och munspelet.
###############
Till er alla:
Vad glad jag blir av alla kommentarer på min skiss,och bara positiva sådana - jag känner mig stolt och glad.Lite mer skall det bli på denna - hang in there mates.
Hoppas jag inte missade nån nu..Stort tack till er alla.
Mvh
Micael