Forum > Demolåtar
Catherine - Nos Trip
olofd:
Skrev faktiskt fel till dig. Den heter Radial JDI.
Det är en DI-box:
http://www.thomann.de/se/radial_engineering_jdi.htm
Dock är den inte det viktigaste i kedjan, får lika bra ljud om jag kör genom LA-610's interna DI.
Tyckte dock JDI behöll botten lite bättre på denna låt.
Det viktigaste i kedjan är Snygg kompression tillsammans med Ampeg SVX-pluggen från
IK Multimedia "Preset RockBass II"
Sen får man skruva utifrån det.
Harmonica mike:
--- Citat från: olofd skrivet 06.05.2009, 10:29:43 ---Skrev faktiskt fel till dig. Den heter Radial JDI.
Det är en DI-box:
http://www.thomann.de/se/radial_engineering_jdi.htm
Dock är den inte det viktigaste i kedjan, får lika bra ljud om jag kör genom LA-610's interna DI.
Tyckte dock JDI behöll botten lite bättre på denna låt.
Det viktigaste i kedjan är Snygg kompression tillsammans med Ampeg SVX-pluggen från
IK Multimedia "Preset RockBass II"
Sen får man skruva utifrån det.
--- Slut citat ---
Ok,det förklarar saken om baseriet :)
Jag hade också uppenbara problem med ingångssignalen från basen till Mackie bordet,signalen blev alltid för svag så gain/volym låg nästan på max...Löste det med en BSS Audio AR-133 Active D.i. Box
Bra att du förklarade hur du körde in basen,då rattar jag vidare.Egentligen tror jag att jag skär för lite botten innan det går in i datan,där är nog mitt problem.Ampeg pluggen kör jag med också - schyyst sak om man saknar en hyfsad basstärkare..
Thanx man.
Mvh
Micael
Åsa:
Kan inte säga så mycket mer än att låten kommer att bli riktigt bra, gillar den!
Läser att det ska på rätt mycket i instrumentväg och även körer och ny lead osv så ja, jag tror ni får fram det där ni vill. Och cymbalerna tror jag kan få vara kvar, dom kommer nog att få en lagom plats mitt bland allt annat sen i slutmixen.
olofd:
Tack så mkt åsa!
Skall posta fler mixar längre fram
Aettan:
Då är det nog så att det blir lite svårt att bedöma mixen i det här läget jag menar innan piano och grejor är på. Men om man tänker lite runt inledningen med gura och sång så tror jag att ett "bredare/fetare" eller hur man ska säga sound blir mer effektfullt än att droppa på en till efter en stund. Inledningen är ju jäkligt viktig det är ju där man skapar sig en uppfattning. Men det kanske ska på mer där oxå?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida