Forum > Demolåtar

Catherine - Nos Trip

<< < (3/5) > >>

SYNTH:
Håller med om cymbalen gillar inte det heller snarare lite jobbig annars som låt inte alls tokig bara att jobba på!

olofd:
tack så mkt!

Jo, cymbalerna håller jag också med om nu.. haha
ångrade mig och erkänner att dom är lite påfrestande..

Aettan:
Ska nog vara nose trip eller? Mer klang på ackeguran i början, blir bättre när nästa kommer in men i stort sett så fattas det lite klang på hela mixen. Det låter som att du koncentrerat dig på att separera insatserna mer än sound och mix. Efter ett tag så kommer det in en "riktigt" ljudande bas mitt i allt anpassat och det är iofs skönt men blir lite så man hajar till. Bort med cymbalernas genomträngande lir som andra sagt tidigare. Men förstå mig rätt nu det här är bra (iofs inte texten och låten i sig det blir lite väl banalt) och då blir kritiken hårdare. Lycka till med skivan

olofd:
visst är det banalt.
Det är mkt av det beatles gjorde också....

Hur menar du med Klanglöst?
Hur skulle man kunna fixa det?

Du har rätt i en sak, när det handlar om Akustisk Gitarr, Bas och Trummmor
brukar jag jobba med att spearera insatserna, när Elgitarr, stämmor, padsynthar och Piano kommer på
(Som det ännu skall göra) måste man ha en separerad grund för att allt skall få plats.
Någon som förstår vad jag `menar?

Låtens riktiga namn är: Nostalgia Trip

Harmonica mike:
Tjenare.

Lite OT:

Radial JDR,första länken i din baskedja - Vad är det? Ursäkta en novis på området nu,men den betäckningen känner jag inte igen..

#############

Bra att "cymbal skramlet" reddes ut,fast det tog lite tid  :P

Jorå,det är rätt många här som förstår det där med frekvens uppdelning.Svårighets graden ökar betydligt med fler ingredienser/instrument i en prodd.Spännande att höra hur du löser det med de övriga instrumenten.Hur bra man än är på mixeri,så finns det alltid nån som har bättre öra/koll.Grejen med mixeri är att man blir döv för de egna mixarna då man fokuserar på de olika delarna istf att lyssna på helheten.
Det fina med KR är just de olika synpunkterna,vi uppfattar alla saker och ting olika utifrån lyssning/erfarenhet och genre.Sen lyssnar andra på helheten medans man själv(som mixare/lirare då) fokuserar på alla enskilda delar.Det är då KR kommer till sin rätt.Av tio synpunkter kanske man kan använda några,av mig har du fått en så här långt.

Ser fram emot uppgraderingen av låten.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion