Forum > Demolåtar
Synth - Relaxed
egghuvud:
Schysst meditivativt och bra. Det enda jag inte gillade var körljudet. Det skiljde sig från det andra påe tt sätt som gjorde att det inte lät lika meditativt. Precis som att det skulle finnas med för att göra att det blev snyggare på något sätt. Det passade inte in i mina öron. Annars var det mycket bra. :)
stajo:
Tyckte det fanns en hel del schyssta ljud fast om meningen var att man skulle slappna av så är du inte riktigt där ännu.
Jag vill helst ha mjuka ljud och det skall vara förutsägbart så man inte bara rycker till när något beep kommer.
Basen blev efterhand lite störande med sitt boeep-ljud.
Om syftet var typ någon slags installation då är det en annan sak och det fungerar mycket bra.
Det sitter ju ihop på ett snyggt sätt.
SYNTH:
Tack för era olika kommentarer! :)
Har funderat om det ska vara både meditativt som lite fart i det.
Kan hålla med att basen kan vara något störande då lite för monoton på nåt vis som ljudmässigt i bland.
Annars blev den ganska skön men som man gör inte sådan här låt på en dag man behöver betydligt längre tid än så. :D
Avslappnad:
Joho! :)
Gillar detta, ruggigt bra ljud, bra sammansättning. :) Som Tony Irving dock säger, MEN, relaxerande är den inte i mina öron. För mycket rytm och teman, skala ner så skulle det fungera bättre. Ljuden har du redan, nu är det bara att tänka sparsamt, tycker jag. ;)
lnetzel:
Grymt! Det är kul att höra annat än små gitarrlåtar här.
Detta påminner mig mycket om de lugna låtarna som Download hävde ut sig runt år 2001 eller nåt (Effector skivan) men det är något som gör att det fortfarande låter lite halvklart. Kan inte sätta fuingret på det. Det är nog den långa början tror jag och leadljudet du lade på för det låter bara som en blek skugga av Blade Runner soundtracket eller som gammal Autobahn influens.
Diggar basljudet massor och "flurrrrrt" trummorna. Även kören tar är lagom plats.
Hör gärna mer av detta!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida