Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne

<< < (14/16) > >>

cykeln:
Ja den här är stark!
Mycket kraft och sorg med stora målande drag
Härligt sjunget Marre - vilket tryck och känsla
Per , det här är lite i par med "över denna sjö ..."
Storslaget
Bra orkesterering, fina teman

Berätta vad Rattle har genialiserat här

mahan:
Tjou Per!
Du har verkligen tränat upp dig med stråkläggning så att det inte ens lite påminner o MIDI!
Snygg känsla nu på stråkarna, mycket nära riktiga. Nivån kanske ligger lite onödigt nära ybergränze, men inget som distar dock.
Och så har vi KR:s Arja Saijonmaa, Marruschka! Blir bara bättre från låt till låt. Tror du småningom börjar lita på dig själv, och varför skulle du inte göra det, vi litar på dig! Snyggt tolkad låt igen en gång. Lite fix på mix, tycker sången kommer en aningen för hårt ut nu, gäller alltzå nivån. Annars e ju detta ganska klart tycker jag!

h.  johan

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 16.10.2009, 21:55:32 ---Ja den här är stark!
Mycket kraft och sorg med stora målande drag
Härligt sjunget Marre - vilket tryck och känsla
Per , det här är lite i par med "över denna sjö ..."
Storslaget
Bra orkesterering, fina teman

Berätta vad Rattle har genialiserat här

--- Slut citat ---

Tack! Jag funderar lite på om orkestern distraherar från sången? Jämfört med förra verren, så är det mer som händer där. Om nu ingen tycker det så får den vara så här. Skall också lyssna igen imorgon, brukar dyka upp 1 eller 2 problem då :D
Tack igen!
(Rattle m fl klagade på rytmiken på förra verren. Den är fixad på den här.)

--- Citat från: mahan skrivet 16.10.2009, 23:11:47 ---Tjou Per!
Du har verkligen tränat upp dig med stråkläggning så att det inte ens lite påminner o MIDI!
Snygg känsla nu på stråkarna, mycket nära riktiga. Nivån kanske ligger lite onödigt nära ybergränze, men inget som distar dock.
Och så har vi KR:s Arja Saijonmaa, Marruschka! Blir bara bättre från låt till låt. Tror du småningom börjar lita på dig själv, och varför skulle du inte göra det, vi litar på dig! Snyggt tolkad låt igen en gång. Lite fix på mix, tycker sången kommer en aningen för hårt ut nu, gäller alltzå nivån. Annars e ju detta ganska klart tycker jag!

h.  johan

--- Slut citat ---

Hej mahan!
Nog sant om sången, sänker ett 1-2 db imorgon. Ang. stråk: Kul att du märker en utveckling! :)

Ja mixen kan nog sänkas lite överlag, men framförallt leaden då...

Tack!

Dividend:
Ok, slutgiltig verre i trådhuvudet. Har fixat sångpassager i samråd med Marre här.. :)

Tack för alla konstruktiva kommentarer på denna...

Marruschkka:
Sådärja..äääntligen är takten rätt och det synkar fint nu, bra jobbat missjö Divi :rolleyes:

Stycket är verkligen värt det extrajobbet som lagts ner här.

Jag är väldigt nöjd med denna slut-finish, och kul att hjälpa till var det oxå!!

Tack för musiken, bland de finaste stycken jag sjungit på :P

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion