Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne
Harmonica mike:
Hej igen.
Lyssnat noga och hittar inget som sticker ut.Allt flyter på rytmiskt och skönt.Inte så lätt låt att sjunga Maria,tycker att du fixar det med bravur! Bra ljud också på ditt bidrag.Texten lysande.
Riktigt bra detta,en av dina bättre Per helt klart.Mycket snyggt jobbat alla.
Till Per:
EWQLSO har lite mysko attack ibland.Jag kör mina ewqlso grejer med klaviatur,och får ofta en liten takt förskjutning på stråket/tromboner i synnerhet.Själva attacken kommer en bråkdel försent vilker gör att det låter orytmiskt,och det har inte med midi(klaviatur) inställningarna att göra.Ofta får jag gå in och editera = dra tonerna lite före för att få det helt i synk taktmässigt.Förmodligen en inställnings fråga i programmet..Ditt stycke lider inte av det fenomenet.
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 16.05.2009, 01:00:58 ---Livet lyste aldrig så grannt
som just innan det försvann
Fina rader som ibland är tragiskt sanna. Passar utmärkt till dessa toner som böljar fram och tillbaka likt ett upproriskt hav med gammal sjö men med andra vindar. Alfvén och Allan Petterson låter som influenser. Temat på de högsta stråkarna är ju hur snyggt och hjärtskärande som helst. Marre sjunger bra. Jag hade nog skippat stämmorna för live-känslan. En av dina starkaste kompositioner Per!
--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket. Vad gäller stämmorna, ligger det nog något i det du säger. Har inte tid med musik dessa dagar pga annat, men när jag återkommer skall jag (vi) fundera över detta :)
Helt klart.
Texten tillkom i ett deppig söndagstillstånd :) Jag skickade den fram och tillbaka till cykeln som verkade befinna sig en liknande lättare melankoli... SÅ kom den till..
RMX: Tackar! Skall se om du eller zorrow har rätt längre fram ;)
Yllet: Tackar! Härligt att du gillar det :)
HM: Jag vet inte vad det beror på att det är osynk, som vsti beror det ju på asio och annat :)
Har heller aldrig haft det problemet...
Tack skall du ha och resten för vänliga ord!
Marre: Vi är inte ihop men när jag hör dig sjunga vill jag "drive all night to get to you" som orbison sjöng :D
egghuvud:
Tja vad säger man. Fräckt på något sätt fast väldans svårtillgängligt. Harmonierna är mest skumma och jag saknar något som "håller ihop det". Som det känns nu så flyter harmoniken hit och dit.
Jag har lite problem med reverben också. Ljudet på Marres sång är vass. Skulle vilja ha ett tajtare reverb med mindre "sss" de slår igenom på ett sätt som skär lite i öronen. Jag skulle nog ta ner det symfonisia rummet också eftersom det skapar den där flytande känslan speciellt på stråkarna. Kanske mer åt barockorkesterljud?
Intressant är väl det ord som känns mest träffande. :)
Dividend:
--- Citat från: egghuvud skrivet 19.05.2009, 11:38:35 ---Tja vad säger man. Fräckt på något sätt fast väldans svårtillgängligt. Harmonierna är mest skumma och jag saknar något som "håller ihop det". Som det känns nu så flyter harmoniken hit och dit.
Jag har lite problem med reverben också. Ljudet på Marres sång är vass. Skulle vilja ha ett tajtare reverb med mindre "sss" de slår igenom på ett sätt som skär lite i öronen. Jag skulle nog ta ner det symfonisia rummet också eftersom det skapar den där flytande känslan speciellt på stråkarna. Kanske mer åt barockorkesterljud?
Intressant är väl det ord som känns mest träffande. :)
--- Slut citat ---
Intressant kommentar också får jag säga :) Skall kolla upp rummet, det är ju så att ewql låter bäst med maffiga arrangemang. Barocka samplingar finns inte i det biblioteket :)
Och det är som du påpekar lite synd, men skall se vad jag kan göra för att ta ner det (Noterar.)
Tack för lyssning och svåråtkomlig kommentar dock :D
SYNTH:
Trevligt trevligt och tjusigt var för inte säga mäktigt värre, ni har fått till det! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida