Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne

<< < (2/16) > >>

Dividend:
jag skall se om jag kan jobba på artikulationen där med denna kör, skall gå att få den att låta verklighetstroget på noe vis :)

tony: Tack du, får se om jag kan styra upp det hela :D

Cykeln: Tack! klarinett har jag alltid haft problem med, innan jag började med kören, nu låter allt top-notch förutom den så... :lol:

Marre: Tack du. Skall lyssna på lite körer (gregorianskt och mer operaaktiga saker) i dagarna för att se hur de funkar. I Wagners Parsifal skall det finnas en bjässekör har jag för mig :) Canto gregoriano heter nån annan skiva också. Bach's matteus passion är en höjdare.

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 03.05.2009, 13:38:58 ---Skriver ett par rader här med då  :)
Nej inte är det riktigt verklighetstroget inte, låter artificiellt. Det går nog att skruva till, finns väl fler här som har tips om det kanske? Men tänk på hur "kören sjunger" man sjunger inte lika som ett instrument spelas, lite att tänka på där med melodi, det mänskliga sättet att sjunga  :)

Men det är fint ändå  :)

--- Slut citat ---

Tack för comment. Helt klart funkar inte en synthkör som det sätt jag använder när jag klickar t ex cello här, för att få det att låta åtm. som "på skiva" eller i närheten. Återkommer med update! :)

bow35:
Härligt allvar.

Emulator:
Håller med om kompositionen: riktigt snyggt!  Meditativa toner, -man fastnar lixom i stirr och bara lyssnar.

Kören ja. Antingen mer verklig, eller mer artificiell. jag tycker det finns något sorgset vackert i synthkörer. Skitsvårt att sätta fingret på vad det är, men nån slangs ödslig vemodighet, just tack vare att det är artificiellt. Vet inte varför jag får den känslan, men oftast gillar jag det.

skall bli intressant att följa!

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 04.05.2009, 00:29:39 ---Håller med om kompositionen: riktigt snyggt!  Meditativa toner, -man fastnar lixom i stirr och bara lyssnar.

Kören ja. Antingen mer verklig, eller mer artificiell. jag tycker det finns något sorgset vackert i synthkörer. Skitsvårt att sätta fingret på vad det är, men nån slangs ödslig vemodighet, just tack vare att det är artificiellt. Vet inte varför jag får den känslan, men oftast gillar jag det.

skall bli intressant att följa!

--- Slut citat ---

Tack både du och bow..

Jag skall göra ett försök till att få det att låta verkligare. = Hitta bättre patch && fippla med artikulationen (velocity och uttryck under loppet av en ton && :D && eller nåt...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion