Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne
RMX:
Det här var ett riktigt barockt och dramatiskt stycke! Jag har absolut inga anmärkningar på mixen, för den är välbalanserad och låter bra i alla delar, intrument och sång. Kompositionen och strukturen känns naturlig och "självklar". Kanske kändes den lite kort, men ingen panik över det, för det får bara publiken att lyssna fler gånger. Mycket bra jobbat, som vanligt! :)
Yllet:
Vackert. Stråkarna och bakgrundskörerna?! känns lite konstgjorda, men det spelar ingen roll. Låten som helhet är stämningsfull, väldigt mycket filmmusik. Sången ligger fint, tycker ni lyckats bra med rummet. Körerna ( de verkliga) , och ja hela arret egentligen, känns genomarbetat och "lättlyssnat"
Jag tycker det är bra helt enkelt.
/Jon
Harmonica mike:
Hejsan mina vänner.
Jag ligger under tids stress så jag hinner inte skriva nåt vettigt.Ville bara att ni skulle se att jag varit här och snabb lyssnat..I´ll be back.
mvh
Micael
Marruschkka:
--- Citat från: equality skrivet 16.05.2009, 01:00:58 ---Livet lyste aldrig så grannt
som just innan det försvann
Fina rader som ibland är tragiskt sanna. Passar utmärkt till dessa toner som böljar fram och tillbaka likt ett upproriskt hav med gammal sjö men med andra vindar. Alfvén och Allan Petterson låter som influenser. Temat på de högsta stråkarna är ju hur snyggt och hjärtskärande som helst. Marre sjunger bra. Jag hade nog skippat stämmorna för live-känslan. En av dina starkaste kompositioner Per!
--- Slut citat ---
Tänk att jag håller med dej, det är ett mycket starkt stycke detta, och Cykelns samt Divis text.. :wub:
Jag blev helt såld, men det var tänkt för en mansstämma här i första hand, och då fick jag ta det lilla lugna här ;)
Sen provade flera sångare först, och när jag blev tillfrågad häromdagen så kändes det ok att prova, i rätt tonart för mej då.
Jag förstår de andra sångarna här, det är inte helt lätt att hitta takten, jag hade oxå mega-problem..till slut fick jag till det hyfsat bra ändå.Puh, det var det värt!! Tack Eq.
Jag vill oxå tacka Yllet, Freddy, RMX, Åsa, HM, Zorrow för värdefulla samt fina kommentarer :rolleyes:
/Marr
Marruschkka:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 15.05.2009, 13:00:36 ---Det var nog en av de vackraste låtarna jag hört på mycket länge!!! Jisses vad bra den är. :) Återigen en otroligt bra fungerande kombo av instrumentering, text och inte minst sång, där Marr ska ha många cudos för att ha satt den så snyggt! :)
Ni får bilda en trio snart, DMDC, Den Marriga Dividerande Cykeln, eller nå't. Jag lyftar på den hatten jag inte bär och bockar djupt. Gripande helt enkelt. :wub:
--- Slut citat ---
Det var nog de finaste orden som vi kunde få på detta stycke,tackar :wub:
Underbar och gripande text av Dividend och Cykeln och denna fabulöst bra musik till detta, så blir det ju bra!
Det kan nog komma mer från den här trion, DMDC misstänker jag starkt ;) :D
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida