Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka och Cykeln - Nocturne
SYNTH:
Flummigt var det inte sången men inge vidare heller är själv ganska kass så jag väntar med spänning
på uppdatering med en annan sångare annars musiken riktigt stilligt! :D
Hoppas du inte tar illa upp Dividend det med sången. ;)
Eddi:
Jag tycker nog att sången inte riktigt är "i samma rum" som resten av kompositionen som låter bra i övrigt. Möjligen kan man lägga en reverb och en komprimering av röstspåret som man sedan kör Normalize på ner 3 db och för att vara på den säkra sidan även koppla in en plugg som heter Autotune - så blir det perfekt Div.
:D Kör hårt
Eko
Dividend:
--- Citat från: SYNTH skrivet 05.05.2009, 18:22:12 ---Flummigt var det inte sången men inge vidare heller är själv ganska kass så jag väntar med spänning
på uppdatering med en annan sångare annars musiken riktigt stilligt! :D
Hoppas du inte tar illa upp Dividend det med sången. ;)
--- Slut citat ---
Jag skriver ju att det surar ovan... Så jag vet om det :) svårt att ta åt sig då :)
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 05.05.2009, 18:32:51 ---Jag tycker nog att sången inte riktigt är "i samma rum" som resten av kompositionen som låter bra i övrigt. Möjligen kan man lägga en reverb och en komprimering av röstspåret som man sedan kör Normalize på ner 3 db och för att vara på den säkra sidan även koppla in en plugg som heter Autotune - så blir det perfekt Div.
Eko
--- Slut citat ---
:D okej. Har börjat ta sånglektioner nu, över nätet. Med sångerska från stockholm :D
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.05.2009, 21:47:14 ---
--- Citat från: Eko skrivet 05.05.2009, 18:32:51 ---Jag tycker nog att sången inte riktigt är "i samma rum" som resten av kompositionen som låter bra i övrigt. Möjligen kan man lägga en reverb och en komprimering av röstspåret som man sedan kör Normalize på ner 3 db och för att vara på den säkra sidan även koppla in en plugg som heter Autotune - så blir det perfekt Div.
Eko
--- Slut citat ---
:D okej. Har börjat ta sånglektioner nu, över nätet. Med sångerska från stockholm :D
--- Slut citat ---
Kan man göra det också? Inez Uusman hade alltså fel :)
Ja är det sant är det en kul grej då vill vi höra utvecklingen succesivt. Sjung Fjäriln Vingad acapella varje vecka och lägg ut i en tråd varje fredag 20.00 - här har du en prenumerant i alla fall.
Lycka till
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida