Forum > Färdiga produktioner

1up-Super Frog

<< < (3/3)

Lyxvarianten:
Glömde ju säga att det lät bra och att den hade passat bra in i ett TVspel såklart:)
I Vilket program har du gjort den?

1up:
Tack för alla fina komentarer gamla goda och nya vänner! :)

Inspirerar till att göra fler låtar i samma genre. Är själv nöjd med slutet.

Lådan: Kör hårt! Vad vill du ha, räcker hela låten som mp3-fil? Hojta till om jag ska skicka den via e-post, vet inte om man kan ladda hem låten direkt här från KR eller ej nämligen.

Ja genren kan kallas bitpop vilken är en mer modern genrebenämning eller VGM, video game music.

Låten är gjord i Cubase. :)

Lyxvarianten:

--- Citat från: 1up skrivet 03.05.2009, 18:33:13 ---Tack för alla fina komentarer gamla goda och nya vänner! :)

Inspirerar till att göra fler låtar i samma genre. Är själv nöjd med slutet.

Lådan: Kör hårt! Vad vill du ha, räcker hela låten som mp3-fil? Hojta till om jag ska skicka den via e-post, vet inte om man kan ladda hem låten direkt här från KR eller ej nämligen.

Ja genren kan kallas bitpop vilken är en mer modern genrebenämning eller VGM, video game music.

Låten är gjord i Cubase. :)

--- Slut citat ---

Där ser man:) Går att göra sån musik i alla program verkar det som:D
Har själv fastnat helt för Bitpop nu. Höll på med house innan, men det låter ju hela tiden som en sämre variant av nån annan som är duktigare:)
Spana in mina låtar vettja, den nyaste heter Disco Disco 1979. Är väl mer inriktat för dansgolvet än ett dataspel kanske:P

Glöm inte av att säga till om du gör nån ny. Blir lätt att man missar nya låtar om man är borta ett tag.
Kram

djonas:
Det här skitbra!
Jag diggar det stenhårt! Har inget mer att tillägga...sparas.
// djonas

freddy:
Kul inslag. Inte varje dag man hör något liknande här på KR må jag säga. Kanske inget jag väljer att lyssna på igen, det skulle vara om det dök upp i något flash-spel på nätet i sånt fall. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion