Forum > Demolåtar
Spelat på QWERTY
Avslappnad:
Hihi, tack för lyssning och återkoppling. :)
Har utvecklad den lite grann och tagit bort de värsta snubblen. Bla har jag försökt ta bort bröllopskänslan, som inte alls var meningen. ;)
Nya version i första inlägget.
Eddi:
Jay Af Slappnad har verkligen lyckats knappa in en skön harmonisk låt utan några stavfel alls. Spännande att kunna använda tangentbordet hur gör man tonskillnader? Har "s" en ton och "r" en annan ton? Ja bra låter det hur som helst. Följde det med några nya ljudbanker i C5 eller vad är detta för ljud?
Det blev mer frågor än låt-tyckande nästan :D
Bra låt
Eko
Avslappnad:
Kul att du diggar Eko! :)
Nope, C är mappad till Q och sedan följer alla heltoner på WERTYUI. Halvtonerna ligger på 23 567.
Ingen som helst anslagskänslighet, ingen aftertouch men väldigt behändigt i vilket fall. :)
Ljudmässigt är en hel mängd pryttlar inblandade, bla Halion One, Prologue och Magnus Choir+ en 4-5 till.
Eddi:
Ok så det blir rena pianotangentsättningen alltså. Inget händer när man trycker 4 antar jag. Ja vad dom hittar på nuförtiden - om man trycker ner Shifttangenten så borde det ju bli en oktav upp då?
Eko
Avslappnad:
Alt K kan rekommenderas och sedan spela loss. Oktaveringen har jag inte testat med shift, däremot finns det en "octave-bar" nedanför keyboardet och en anslags-styrka till höger som du kan labba med.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida