Forum > Färdiga produktioner

Lyxvarianten - Disco Disco 79

<< < (3/5) > >>

Lyxvarianten:

--- Citat från: SYNTH skrivet 01.05.2009, 21:11:53 ---Tycker den var helfestlig låt en sådan man blir glad av! :D

--- Slut citat ---

Haha ja visst blir man glad:) Jag diggar den som fasen och jag har tvingat alla som jag känner att gilla den mohaha!

Lyxvarianten:

--- Citat från: Tokai skrivet 01.05.2009, 14:19:20 ---Festligt! Börjar längta tillbaka till gamla dataspel. På den tiden var dom beroendeframkallande :P
En fråga: Är detta en speciell typ av genre och vad kallas den?

--- Slut citat ---

Kände mig tvungen att kolla upp va jag sysslar med för nått:)
Den hamnar nog under kategorin Bitpop, med lite influenser från andra genrer.

"Bitpop är en elektronisk musikstil där åtminstone en del av musiken är chipmusik, och alltså framförs på spelkonsoler så som Nintendo Entertainment System och Sega Master System eller datorer som Commodore 64. Musikstilen är starkt inspirerad av äldre TV-spel."

Det enda skulle väl vara att den inte håller måttet på titelntraditionen som ska vara lite roligt.
"Allt som oftast namnges bitpoplåtar och skivor till ordvitsar eller - i Sverige - svengelska namn av vitsig natur."
Finns några fina:) Smart drag Mr.Christer, Psykopotät osv:D

djonas:
Studs, studs, studs.... :D
Skön låt...leadsynten påminner om hur Mattias IA Eklundh låter på gura. :)
// djonas

Lyxvarianten:

--- Citat från: djonas skrivet 03.05.2009, 23:22:46 ---Studs, studs, studs.... :D
Skön låt...leadsynten påminner om hur Mattias IA Eklundh låter på gura. :)
// djonas

--- Slut citat ---

Hehe satt ett tag och funderade på vem du mena, men det är väl han som spelar gura med typ leksaker eller?
Såg en sån snubbe på Fuzz och jag tror han hette nått sånt iaf:D

Lyxvarianten:
Uppdaterad med ny mix och annan kick i ref. Tyck till:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion