Forum > Färdiga produktioner
stajo & åsa - life keeps following
SYNTH:
Vacker sång och piano, värmer i hjärtat mycket skön låt! :D
cykeln:
Ballader har i mina öron ofta ett problem med att de blir för svulstiga eller så lika alla andra ballader man hört
Då är det kul att få höra denna, som lyser som ett vackert undantag.
Innerlig, ärlig med sin egen melodik.
Pianot är ju en höjdare liksom Åsas sång
Även stråkarna sitter fint
Mycket bra!
Vladimir:
Har inte mycket nytt att komma med. Kanske lite mindre reverb på pianot och med automation försöka få mer dynamik i låten. Lite reverb på sången och avslutning som andra redan anmmärkt, annars låten är kanon.
Yllet:
Fint pianospel! men synthstråkarna går bort helt för mig. Behagligt när sången kommer in och den ligger naturligt i bljudbilden, strofen "something..." låter dock offkey... Låtens andra del blir lite tråkig, efter 1:40 borde det hända nåt mer för att hålla intresset uppe. Kan visserligen tycka att låten är lite "fegt" mixat om man kan säga så, det händer lixom inget som sticker ut... Sången låter bra, men har ett ganska oinspirerande sound om man får uttrycka sig så.
Slutet känns väl inte helt roligt heller ;) Då låten slutar abrupt.
Stämmorna är jättesnygga, påminner lite om The Cranberries...
Om ni ska jobba vidare med låten, den är ju vacker och så, så tycker jag ni borde våga lite mer i mixen. Sen om det handlar om att jobba med delay, eller skita ner ljudbilden lite vet jag inte. Men det var min spontana tanke.
mvh Jon
stajo:
Dividend
disney :), var länge sedan jag såg någon film ... fast mycket möjligt man inspireras. Reverb ja hm jo det är svårt,
man försöker ju så gott man kan med de hjälpmedel man har och lite bättre skall det kunna blir.
Kul att du gillar.
Aettan
Bara äkta vara här ;). Kanske bara piano ja men det är så kul att sitta och improvisera med stråkar så de följer automagiskt med...
I breaket är det bara piano så håll tillgodo :).
tack!
SYNTH
Tack :).
cykeln
Jag följer väl ingen mall det bara blir, fast nu ljög jag för jag tror många av mina låtar följer samma struktur, en del går snabbare men de flesta långsammare :).
Tack för kommentarer.
Vladimir
Pianot tror jag har lite mycket pedal på, därför reverbet eller delayet eller vad det nu blir. Tycker om delay på piano :), smaken är ju som...
Skall jobba med reverben imorgon.
Jag är så glad att folk orkar lyssna!
Yllet
Skönt med någon som är riktigt kritisk ;). Jag tycker faktiskt inte synthsstråkarna är så farliga, de är bättre än många andra synthstråkar jag hört
men så klart inte alls i klass med äkta vara. De abrupta stoppen i ljuden som kommer ibland är väl det som gör mest illa saker med låten.
1.40 där är ju andra versen, jag har lagt på lite mer grejor jämfört med första men ja kanske inte tillräckligt mycket variation ändå? Sedan kommer ju breaket som
melodimässigt är helt annorlunda men visst mixen är ju inte så spännande utan mer rakt på. Det är mer meningen att det skall vara vackert men vackert kan väl vara roligt också kanske.
Fast vill nog att den skall vemodig och hoppfull för att citera Åsas kommentar och de tycker jag nog den är?
Men sångljudet hade jag så gärna velat kunna få fram samma sound som du brukar fixa till... de reverb som jag använder gör ljudet mer runt liksom... skulle vilja ha lite mer åt sågformat.
Tänkte också på Cranberries efter Åsa lagt stämmorna.
Tack för bra kommentarer.
jag har lagt upp en version med ett slut på. Imorgon blir det mest mixning och se om jag kan få bort lite klippljud i vissa anslag från orgeln samt skall utreda indiantonernas vara eller icke vara :).
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida