Forum > Demolåtar
It is time - Färdig nu kanske?? Nya versionen först i tråden!! 2009-06-14
Kornstad:
Edit: Bytt ut den korta snutten mot "fullängdsversion" nu. Huvuddragen klara, men fortfarande lite pill kvar plus att sången skall till.
OK. Nu har jag äntligen haft tid att sitta med musik igen och testade nu under kvällen att skissa på ett lite annat upplägg vad gäller ljud och så. Har även ökat tempot i låten en hel del, då jag tyckte att den kändes lite seg med de långa tonerna.
Nu är detta utan sång ännu så länge, men det är just den instrumentala biten som jag vill få tycke på.
Är den tidigare versionen bättre kanske, eller är jag på rätt spår här?
Jag behöver hjälp från er som kan det här, nybörjare inom genren som man är. :)
Eddi:
Helskön version denna gång utan nedladdningsproblem - måste uttrycka att det känns som en helt ny låt det här. Tycker att du har fångat genren storstilat - lite för kort kunde jag uppleva den som. Ska det till sång också? ja i så fall något ännu mer spännande att se fram emot.
Bra jobbat Kornis
Eko
bow35:
Sitter och lyssnar... Diggar skarpt. Basen och dunket som låten börjar med är i 2unlimited-stuk. Sen blir det lite "seriösare" influenser. Låten bygger väldigt bra upp till 65 tycker jag. Vet inte vad jag ska kritisera. Kanske basen är lite väl trasig eller är det bara mina lurar? Bloppljuden som kommer in på 22 ungefär skulle kunna vara lite högre. Tycker sången skulle passa bra att komma in nå'n gång på 65 för att fortsätta bygga låten.
Häftigt, tycker du går en bra dancelåt!
Kornstad:
Sorry, glömde skriva att detta inte var hela låten. Orkade inte fortsätta längre vid 1-tiden inatt, men det skall till sång på denna sedan, samma som förra versionen och den skall bli dryga 3:20 lång. Det kommer mera! Ville bara höra om jag var på rätt spår innan jag lade ner ännu mer jobb på den. ;)
Tack för kommentarerna!
Harmonica mike:
Tjenare Andreas.
Inte min påse detta så nåt konstruktivt kan jag inte bidra med.Däremot svänger det friskt,klart bättre ljudbild i 2:an..På med sången och låtom oss dansa :)
Kul att du testar andra genre,sånt utvecklar också.Bra tryck i denna.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida