Forum > Demolåtar

It is time - Färdig nu kanske?? Nya versionen först i tråden!! 2009-06-14

<< < (4/8) > >>

freddy:
Det låter konstigt på många vis tycker jag.

Basen(?) tror jag det är, den knäpper fult. Riktigt störande, låter som det är digitala knäpp i takt hela tiden.

Det låter inte som att madam sjunger i rätt läge, skulle behöva höjas en bra bit tycker jag. Så hon låter lite engagerad :D

Klockspelet låter riktigt konstigt i denna genre med, iaf det här torra glockenspiel-ljudet. Blöt upp det mer om du måste ha det, försök annars att hitta något liknande ljud som inte låter lika tamt.

Det positiva i det hela är att det ligger en bra låt i grunden och att hon verkar ha rösten. Men det känns som att det inte kommer till sin rätt i denna version.

Jobba på!

Wernborg:
Håller med Freddy om klockspelet. Låter helcorny i denna stilen tycker jag.

Kanske är "hoppla-hihaten" lite småfånig också. Kanske ett mer traditionellt dance/house-beat skulle lyfta ytterligare. Alltså mindre fokus på virveltrumma och istället ett delay-sväng på ett rakt åttondelskomp på hihat. Varannan öppen varannan stängd med tempodelay.

Bra låt!!

Kornstad:
Tre mycket bra kommentarer i rad! Man tackar :)

BOW35:
Jo nu är jag med på vad du menar. Det skall till mer ljud på detta och din "stroboskop" beskrivning var klockren! Får fila på det. Både intro och slut skall fixas till på låten, men det blir det sista jag gör tror jag. Vill få till allt det andra först.

FREDDY:
Nej det är inte basen som knäpper faktiskt. Det är en experiment-grej som jag råkat missa att muta när jag bouncade ner låten. Skarpa öron! 

WERNBORG:   (och Freddy)Och jag som tyckte att just klockspelet var så skönt!!  :(   Skilde sig från de andra låtar av denna typ som jag lyssnat på och blev lite eget. Men jag kanske är helt ute och cyklar?
Men du menar inte att man skall ta bort virveln helt eller?

Tack för riktigt bra kommentarer!

jonnerstone:
Jamen visst. För att vara ett första försök med en mer dansgolvsinpirerad låt så är det mer än okej. Jag håller också med ang klockspelet, det limmar inte riktigt med resten av låten. Melodin är bra men prova byt ljud till ett lite mer aggresivt ljud, det blir lite "mesigt" nu om man säger så. Slutet var väl inte så kul heller, ett ordentligt outro hade gjort susen.

Micke

Eddi:

--- Citat från: Kornstad skrivet 26.04.2009, 15:04:03 ---Edit: Nu har jag laddat om filen igen och förhoppningsvis skall den funka bättre nu. Låter ok för mig, men det gjorde den ju sist också så ni får hojta till om det fortfarande blir konstigt ljud i KR-spelaren.

--- Slut citat ---

Samma fel fortfarande hos mig.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion