Forum > Demolåtar
It is time - Färdig nu kanske?? Nya versionen först i tråden!! 2009-06-14
Emulator:
oh shit vad illa det låter om spelaren :blink:
Laddade hem via länk, och då låter det bra. Prova ladda upp en ny variant?
Bra refräng! Snygg ljudbild också tycker jag. Kanske kunde hända lite småplock här o var, lite krydda, men det funkar ju så här också.
Sången låter bra. Några toner "mellan andra toner" som jag tycker småsurar lite. Riktigt lite, men det blir desto mer synd när det låter så bra i övrigt.
Kanske kan öppna i melodyne och titta hur det ligger på pitch?
Nu kommer refrängen igen. Riktigt bra ! Sången kanske kan dubbas för lite mer bacon? Sen kan ett tips vara att försöka spika tonerna direkt istället för att glida in på dem.
Men, det är bara petitesser. Låter överlag sketabra.
Kul att du testar lite olika! Extra kul att det låter så här bra!
lnetzel:
Knastrar i spelaren för mig, men inte om jag laddar ned.
bow35:
Lite tam för att vara en dance-låt. Saknar ett riktigt klimax på synthen som flytter ut i en skön upprepning av temat med en ny instrumentalisering. Lite mer "euforiskt klös" är vad jag söker. Annars skön stämning.
Kornstad:
--- Citat från: bow35 skrivet 27.04.2009, 18:35:05 ---Lite tam för att vara en dance-låt. Saknar ett riktigt klimax på synthen som flytter ut i en skön upprepning av temat med en ny instrumentalisering. Lite mer "euforiskt klös" är vad jag söker. Annars skön stämning.
--- Slut citat ---
OK. Menar du att du vill ha mer variation på själva ljuden och mer ös så?
Eller skall själva låtuppbyggnaden ändras?
bow35:
Din låt börjar tamt först och främst. Nå't introaktigt som man vill upp och dansa till är ju effektivt. Efter det kan själva låten börja lite sparsamt som jag tycker din gör. Men det måste flyta på som känslan när man inte trampar på sin 18-växlade cyckel men den rullar fram lätt och ledigt ändå i god fart. Det som saknas är kanske lite stroboskåpiskaktiga ljud om du vet vad jag menar (svårt att förklara, dj:n kör en ton på skivspelaren vars kanal han stänger av och på rätt hastigt) Det är effektfullt för den "euforiska" känslan. Andra alternativet är att vara lite mer som den tidiga housemusiken som lunkar på lite skönt melodiskt. Men din låt är ju inte direkt tidig house så det alternativet skulle bli en radikal förändring. Bättre kan jag inte förklara
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida