Forum > Demolåtar
Serial Killer
pirateKING:
Hejsan allihopa!
Jag har varit väldigt inaktiv här på forumet den senaste tiden, men tänkte på ändra på det genom att posta en låt jag håller på med!
Låten heter Serial Killer och är en väldigt oseriös hip-hoplåt skapad på seriösaste sätt! Hela låten är baserade på en liten kort gitarrsling så beat och vocals ligger ju absolut i fokus här. Jag sjunger och rappar själv (haha) vilket var första gången för mig! Fruktansvärt svårt var det och rappen som ligger nu var verkligen så bra jag kunde få till det efter en väldans massa omtagningar :). Att det är rätt mycket "svengelska" är jag medveten om, men det var verkligen svårt att hålla engelskan på top och samtidigt behålla flowet.
Säg jättegärna vad ni tycker, och kom hemskt gärna med tips på hur man "rappar" om ni nu har några sådana :)
http://dump.kitti.se/Serial%20Killer.mp3
Ha det gött!
bow35:
Jag tror du är på väg.
Eddi:
Skön låt som jag får Beatlesvibbar av och det kanske inte är så konstigt med tanke på basgången. Du sjunger bra också Rappen skulle förmodligen dissas av sådana som kan rap du låter alldeles för snäll och på pitch. Och var är attributen blåsfläsk och Orchestra någonstans?
Om du gör om låten till en mer vanlig låt så tycker jag att du ska in med ett tema till.
Eko
MaxB:
Tycker du fått till ljudbilden bra. Är basgången direkt tagen från Beatles?
Du låter inte farlig i rösten som man kan förvänta sig i denna låtgenre men... din röst är skön och du har fått till bra omväxling i ljudet på rösten från verssnacket kontra sångstämman som dyker upp då och då.
Cool laidback-låt.
Rattlesnake:
Låter bra om det här. Du har ju bra röst, inte så stöddig som krävs för genren kanske, men tonsäker och trevlig att lyssna på. Låten är också bra, associerar inget till Beatles direkt så att man kan kalla det lån eller så. Gitarren funkar, men basen tycker jag bara ligger och slaskar. Borde ha varit spelad en oktav upp och lite mera varierande än bara ligga på grundton.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida