Kontrollrummet

McGreen & Faugust - Hymn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad McGreen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
LÅTNAMN: Hymn till rullbandet
GENRE: Spacemusik
LÅTLÄNGD: 7,58
KOMPOSITÖR: McGreen & Faugust
PRODUCENT: McGreen & Faugust
MEDVERKANDE: McGreen Programmering av Kawai R-50, Semiakustisk Levingitarr -47, kopplad till Roland GP-8. ngn slags Korgsynt samtida & Faugust Fenderbas och Strata.
INSPELNINGSÅR: 1985
TEKNIK: TEAC 4-kanals rullbandare via en OFO mixer, tappat till ett Alesis Microverb och en Ibanez analog Chorus/delay
SAMPLAD IN I: Reaper
FORMAT: mp3   



[mp3=200,20,0,center]http://mcgreenproduction.se/mansmossa/audio/Hymn.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 30.12.2009, 12:56:46 by McGreen »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Får rätt mycket 80-talskänsla på det här. Bra genomfört men går det att minska på bruset?
Dock inte riktigt min typ av musik.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag får inte spelaren att funka men Gurano har ju fått det skumt....
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hos mig funkar spelaren.

Lite "back to basic" här..Skulle nog funka rätt bra i nån space film detta,inte så tokigt.
Hyfsad mix och lir,inte direkt min påse men man känner igen ett gott hantverk.

Bra jobbat boys.

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu funkade spelaren.
Jodå väldigt bra gjort och 1985 hade jag troligen gjort vågen eller nåt. Nu känns det rätt så avlägset och lite väl händelsefattigt för nästan 8 minuter. En milestone i musikhistorien duger den som dock.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad McGreen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Nu funkade spelaren.
Jodå väldigt bra gjort och 1985 hade jag troligen gjort vågen eller nåt. Nu känns det rätt så avlägset och lite väl händelsefattigt för nästan 8 minuter. En milestone i musikhistorien duger den som dock.
Eko
Var väl inte tänkt som ngn milstolpe i musikhistorien, utan mer en tidsstämpel över hur man tog hemstudiopulandets första stapplade steg. Se det även som en liten inlaga i den ständiga debatten om vilka manicker man ska ha, vilken samplingfrekvens etc. Det går att komma ganska långt med förhållandevis enkla medel. Jag la in en låt här inspelad på juldan live 2008 med lite modernare manicker, fortfarande lågbudget. Men....det är bara en som kommenterat den inspelningen och då gällde det tolkningen av originalet och att gitarren vart lite ostämd efter första solot. Okey!!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja jag menade kanske inte en milstolpe du har helt rätt att det mer handlar om en tidstämpel. Själv harvade jag med en 4-spårs Fostex på den tiden och det första men la in försvann totalt efter några ihopmicxningar så ur det perpektivet var er inspelning riktigt bra. Jag kommenterade nog mest låten faktiskt.

Kollade efter din andra inläggning men låten går inte att lyssna på längre. Jag tycker nog att Flabb svarade rätt så trevligt i alla fall:
"Lyssnade snabbt igenom 2/3;
Tyckte det var en hyfsat bra version, men lite otajt emellanåt och ostämd gitarr på slutet (kanske var det gurasolot som ställde till det), om det nu skall vara likt originalet så tycker jag ni(?) lyckats bra, sången var lik osv."

Just covers tror jag inte får så mycket respons om man inte gjort något kul av det hela.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad McGreen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Betr. Flabbs svar så menar ja inte att det var otrevligt på nått. sätt utan att det inte berörde tekniken i inspelningen.
Jag ändrade från direktlänk till den inbyggda Flashspelaren igår, konstigt, det funkar då för mig. Meddela gärna om någon vet vad som är fel.