Forum > Färdiga produktioner
Burnin Sven - Påt igen
Burnin Sven:
Tackar mahan och stajo ni är för snälla man blir lite glad att ni tar er tid, har faktiskt jobbat jäkligt mycket med den här. Missade deadlinen för tävlingen som vanligt men det är ju bara amatörmusik och jag tror inte den får komma med på nån skiva om jag ska vara ärlig.
Angelique Kidjo är en känd Afrikansk sångerska och bandet är säkert ett hop-plock av framstående Afrikanska musiker. Peter Gabriel är en ikon i branschen och före detta medlem av Genesis ett megastort band på sin tid. Numera så blandar han tydligen in ganska mycket av world musik element i sina låtar samt att han jobbar med worldmusik och artister från den gengren. Han driver för övrigt en av Englands förmodligen häftigaste studios så man blir lite salig när man får sätta tänderna i nått som han har gjort.
Orginalet skiljer sig ganska mycket från min remix försökte hålla den på banan så att säga. Många av dom andra remixarna går väldigt mycket åt electronica och dans hållet typ lite mera experimentellt. Jag kan verkligen rekomendera en halvtimmes lyssning där borta många av remixarna är riktigt riktigt kanobra.
Mahan man får inte ladda up dom bara länka det här är ju material från en skiva som dom släpper eller kanske redan har släppt (i hela världen så vitt jag förstår kan ha fel där iofs).
Göran
Emulator:
oj. bra detta.
trummor gitarr och bas ligger oerhört smakfullt inlagda...de passar ruskigt bra ihop med resten av låten!
Man glömmer bort att leta mixfel, vilket är bra :D
Blir fåordig nästa gång, men att det är såhär sömlöst integrerat med andra spår pekar i mitt tycke på att det är en kompetent herre bakom spakarna.
tack för att du delade med dig av denna :)
Burnin Sven:
Fan Emulator nu rodnar man det var väldigt vänligt sagt, jag önskar bara att det vore sant men jag är bara en vanlig dödlig hobby musikmakare. Det lilla jag kan det har jag lärt av snälla människor som delar med sig av sina tips på siter som den här och genom att läsa Studios mixologi.
Göran
SYNTH:
Skön låt! :)
equality:
Låter för j-a bra Burnin! PG:s röst känner man ju igen och afro-rösterna förstår jag ju måste finnas där men vad i övrigt har du gjort själv och vad är med från början? Elgitarrsolot är suveränt tycker jag nån liten otajthet ok då men det smälter ju in kanon likaså gitarrslingan som kommer tillbaka. Säkert och kompetent hantverk.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida